Spronsen Transport kende geen eigen verladers, maar reed in opdracht van Spronsen Forwarding. Die onderneming, onder leiding van directeur A. Seelmann, gaat nu vervoeren via de dochter Spronsen Trucking
Het faillissement, uitgesproken door de Haagse rechtbank, is aangevraagd door Spronsen Transport zelf. Volgens directeur R. Schmit van Spronsen Holding, dat 98 procent van de aandelen Spronsen Transport bezit, waren de schuldeisers het niet eens met een voorgesteld crediteurenakkoord
Volgens Schmit, die als crisismanager optreedt, was het bedrijf de grootste problemen juist goeddeels te boven. ,,Ik had het verlies teruggebracht tot enkele tienduizenden per maand en stond op het punt de stap in de plus te maken.” Formeel bestaat er geen enkele band tussen Spronsen Holding en Spronsen Forwarding. Schmit trekt zich na afhandeling van het faillissement terug
Volgens A. de Buck, medewerker van curator H. Bouma van de failliete onderneming, beloopt de totale schuld van Spronsen Transport rond de twee miljoen gulden. De fiscus en de bedrijfsvereniging zijn de belangrijkste schuldeisers. Verder zou Spronsen Transport een ‘talloos’ aantal kleinere schuldeisers hebben. Volgens Schmit, die het houdt op ‘twee A4-tjes’ aan crediteuren, zijn daar praktisch geen vervoerders onder, maar met name bedrijven die te maken hebben met het wagenparkbeheer
Officieel ging Spronsen Transport volgens De Buck ten onder door een te lage produktiviteit van de chauffeurs. Ook zouden de lange wachttijden bij onder meer ECT en ongunstige valuta-fluctuaties debet zijn aan het verlies dat de onderneming leed. Spronsen Transport reed met name op Zweden
Foto: Dertig van de vijftig medewerkers van Spronsen Transport wordt werk geboden bij de nieuwe onderneming Spronsen Trucking.
Dertig van de vijftig medewerkers van Spronsen Transport wordt werk geboden bij de nieuwe onderneming Spronsen Trucking.
U las zojuist één van de gratis premium artikelen
Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af
Bent u al abonnee?
Zo jammer dit; een bedrijf wat mede door mijn vader is gröot geworden en na z’n pensioen door allerlei “bestuurders” naar de afgrond is geholpen. Ik heb hem nog gezegd toen er veranderingen kwamen: Pa Let op dit is het begin van het einde!! Helaas was m’n gevoel juist. Heb er zelf als jochie rondgelopen,wagens laden in de weekends,op kantoor gewerkt bij trucking containers gereden en als charter ervoor gereden op Zweden,Frankrijk Engeland en andere bestemmingen. DIEP TRIEST. Ruud.