Hoe groot het aandeel precies is en hoe hoog het prijskaartje ervan was, wil directeur G. Olsthoorn van het gelijknamige bedrijf niet kwijt. ,,Het is nog net geen meerderheidsaandeel’’, zo stelt hij.

Behoefte
Het transportbedrijf verkoos het aandeel boven een samenwerking omdat Agro dringend behoefte had aan een partner op zowel financieel als operationeel gebied. ,,Die behoefte kwam ons prima uit. Agro heeft bijvoorbeeld nog ruimte over in hun filiaal in Oostenrijk. Wij kunnen die ruimte opvullen’’, redeneert Olsthoorn.
Volgens Olsthoorn is het aandeel in Agro een ’gouden greep’ voor beide bedrijven. ,,Er zijn geen overlappingen, enkel raakvlakken. Onderlinge concurrentie valt hierdoor weg.’’
Olsthoorn Transport, dat zestig mensen in dienst heeft, is gespecialiseerd in geconditioneerd vervoer van zowel deel- als complete zendingen naar Oostenrijk, Hongarije, Griekenland en Malta. De vervoerder heeft in Nederland diverse loodsen voor koelopslag. In het Oostenrijkse Pichl bei Wels heeft de transporteur ook een eigen vestiging. Olsthoorn heeft voorlopig voldoende capaciteit om het werk voort te zetten. ,,We hebben een vaste klantenkring van tussen de zes- en zevenhonderd verladers en 35 vrachtauto’s waarmee zo’n veertig ritten per week worden gereden. Daar zijn we heel tevreden mee.’’

Wel wil het bedrijf met Agro samen werken aan een sterkere positie op de Oostenrijkse markt. ,,En dat gaat absoluut gebeuren’’, stelt Olsthoorn. Agro-Transporte heeft vestigingen in Innsbruck, Salzburg, Wenen en Graz.