LKW-Maut doorbelasten aan opdrachtgever

Het Duitse kabinet is definitief akkoord gegaan met de invoering van tol (LKW-Maut) op het autosnelwegennet. Met een heffing van gemiddeld vijftien eurocent per kilometer moeten Duitse en vooral buitenlandse vervoerders gaan meebetalen aan de kosten van aanleg en onderhoud van de autosnelwegen in dit voor Europa zo belangrijke transitoland. De Duitse overheid vindt LKW-Maut ook een instrument voor fiscale harmonisatie in het Europese wegvervoer. Nederlandse vervoerders vinden vooral dat er sprak

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 17,00 10,20 per login / per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk aanbieding

LKW-Maut doorbelasten aan opdrachtgever | NT

LKW-Maut doorbelasten aan opdrachtgever

Het Duitse kabinet is definitief akkoord gegaan met de invoering van tol (LKW-Maut) op het autosnelwegennet. Met een heffing van gemiddeld vijftien eurocent per kilometer moeten Duitse en vooral buitenlandse vervoerders gaan meebetalen aan de kosten van aanleg en onderhoud van de autosnelwegen in dit voor Europa zo belangrijke transitoland. De Duitse overheid vindt LKW-Maut ook een instrument voor fiscale harmonisatie in het Europese wegvervoer. Nederlandse vervoerders vinden vooral dat er sprak

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen