China Shipping scoorde in de poll 83 punten (op een schaal van 100). OOCL en Hapag Lloyd stonden met respectievelijk 76 en 75 punten ook op het erepodium.

Grootmacht Maersk lag bij de ondervraagde verladers minder goed en kreeg 69 punten toebedeeld. Dat had vooral te maken met een bijzonder lage score van 53 voor ‘claims processing’ . Ook de score van ‘K’Line met 65 punten op de algemene beoordeling verbassde, want de rederij scoorde bv. 73 op ‘correcte facturatie’ en ‘containerbeschikbaarheid’ en zelfs 80 op ‘netheid van de container’.

MSC en APL deden het met 70 punten iets beter, maar zaten daarmee wel onder het gemiddelde puntenaantal van 72. Een score van 72 punten of meer betekent volgens de puntentelling van Containerisation International een voldoende.

China Shipping doet het onder meer goed wat betreft de accuraatheid van facturatie, de betrouwbaarheid van de diensten en de reinheid van de containers. Maersk scoorde op sommige gebieden ook wel goed, zoals de beschikbaarheid van containers en de financiële gezondheid van de rederij.