CSAV haalt 129 miljoen dollar op

Rederij

De Chileense rederij CSAV heeft voor 129 miljoen dollar nieuwe aandelen verkocht en is tevreden met het resultaat van deze kapitaalverhoging.

Vorig jaar maakte de verlieslatende rederij bekend dat er 1,2 miljard dollar vers kapitaal moest worden ingezameld. Eerder deze maand werd al 659 miljoen dollar binnengehaald. Dat geld was afkomstig van de bestaande aandeelhouders. Ruim de helft ervan werd gestort door de twee grootste aandeelhouders, Quinenco en Marinsa.

Nu 788 miljoen van de benodigde 1,2 miljard binnen is, zal CSAV op 10 februari aan de derde en laatste fase van de kapitaalverhoging beginnen. Wellicht wordt het resterende bedrag geïnvesteerd door Quinenco, omdat die holding eerder al beloofde een miljard dollar in de rederij te willen pompen.

Tegen 15 februari zullen de haven- en logistieke activiteiten onder de naam SM-SAAM verzelfstandigd worden. Voor de lijnvaartactiviteiten blijft de rederij zoeken naar een strategische partner en wordt de ingecharterde capaciteit verder beperkt.

CSAV haalt 129 miljoen dollar op | NT

CSAV haalt 129 miljoen dollar op

Rederij

De Chileense rederij CSAV heeft voor 129 miljoen dollar nieuwe aandelen verkocht en is tevreden met het resultaat van deze kapitaalverhoging.

Vorig jaar maakte de verlieslatende rederij bekend dat er 1,2 miljard dollar vers kapitaal moest worden ingezameld. Eerder deze maand werd al 659 miljoen dollar binnengehaald. Dat geld was afkomstig van de bestaande aandeelhouders. Ruim de helft ervan werd gestort door de twee grootste aandeelhouders, Quinenco en Marinsa.

Nu 788 miljoen van de benodigde 1,2 miljard binnen is, zal CSAV op 10 februari aan de derde en laatste fase van de kapitaalverhoging beginnen. Wellicht wordt het resterende bedrag geïnvesteerd door Quinenco, omdat die holding eerder al beloofde een miljard dollar in de rederij te willen pompen.

Tegen 15 februari zullen de haven- en logistieke activiteiten onder de naam SM-SAAM verzelfstandigd worden. Voor de lijnvaartactiviteiten blijft de rederij zoeken naar een strategische partner en wordt de ingecharterde capaciteit verder beperkt.