MSC trekt Zuid-Afrikadienst door naar Verre Oosten

Rederij

De wekelijkse dienst van MSC naar Zuid-Afrika wordt aan de bestaande Cheetah Service tussen Zuid-Afrika en het Verre Oosten gekoppeld.

Op die manier ontstaat een nieuwe pendulumdienst die door vijftien eenheden met een capaciteit van 6.148 tot 9.178 teu wordt verzekerd.

Hoewel MSC de diensten nu officieel op elkaar laat aansluiten, gebeurde het in de praktijk al vaker dat een schip uit de dienst tussen Noord-Europa en Zuid-Afrika op bestemming van dienst wisselde en een rondreis voor de Cheetah Service naar Azië maakte.

De Pendulum Service loopt in Noord-Europa eerst Rotterdam aan om Zuid-Afrikaanse lading te lossen. Daarna worden ook Felixstowe, Hamburg, Antwerpen en Le Havre bediend. Via Las Palmas gaat het vervolgens naar Kaapstad, Coega en Durban.

Vanaf Zuid-Afrika beschikken ook CMA CGM en CSAV over een allocatie op de dienst voor lading naar Singapore, Fuzhou, Xiamen, Kaohsiung, Hong Kong en Chiwan.

In Durban zal de capaciteit van de Durban Container Terminal de komende twee jaren met 20% worden beperkt, omdat er moderniseringswerken worden uitgevoerd. Een aantal ligplaatsen kan tijdelijk niet worden gebruikt wegens baggerwerken of de installatie van nieuwe kranen.

De werken zijn nodig, omdat Durban nu al vaak met congestieproblemen worstelt. Havenexploitant Transnet heeft MSC en de andere rederijen opgeroepen het aantal aanlopen te beperken en zoveel mogelijk lading per aanloop te concentreren.

MSC trekt Zuid-Afrikadienst door naar Verre Oosten | NT

MSC trekt Zuid-Afrikadienst door naar Verre Oosten

Rederij

De wekelijkse dienst van MSC naar Zuid-Afrika wordt aan de bestaande Cheetah Service tussen Zuid-Afrika en het Verre Oosten gekoppeld.

Op die manier ontstaat een nieuwe pendulumdienst die door vijftien eenheden met een capaciteit van 6.148 tot 9.178 teu wordt verzekerd.

Hoewel MSC de diensten nu officieel op elkaar laat aansluiten, gebeurde het in de praktijk al vaker dat een schip uit de dienst tussen Noord-Europa en Zuid-Afrika op bestemming van dienst wisselde en een rondreis voor de Cheetah Service naar Azië maakte.

De Pendulum Service loopt in Noord-Europa eerst Rotterdam aan om Zuid-Afrikaanse lading te lossen. Daarna worden ook Felixstowe, Hamburg, Antwerpen en Le Havre bediend. Via Las Palmas gaat het vervolgens naar Kaapstad, Coega en Durban.

Vanaf Zuid-Afrika beschikken ook CMA CGM en CSAV over een allocatie op de dienst voor lading naar Singapore, Fuzhou, Xiamen, Kaohsiung, Hong Kong en Chiwan.

In Durban zal de capaciteit van de Durban Container Terminal de komende twee jaren met 20% worden beperkt, omdat er moderniseringswerken worden uitgevoerd. Een aantal ligplaatsen kan tijdelijk niet worden gebruikt wegens baggerwerken of de installatie van nieuwe kranen.

De werken zijn nodig, omdat Durban nu al vaak met congestieproblemen worstelt. Havenexploitant Transnet heeft MSC en de andere rederijen opgeroepen het aantal aanlopen te beperken en zoveel mogelijk lading per aanloop te concentreren.