OPDR herschikt diensten met X-Press en MacAndrews

Rederij

De Duitse rederij OPDR gaat nauwer samenwerken met X-Press Feeders en MacAndrews tussen Noord-Europa en het Iberische schiereiland.

Die samenwerking laat de Duitsers toe de eigen dienst uit Felixstowe en Rotterdam naar Tanger en Sevilla stop te zetten en twee gehuurde schepen van 512 teu aan hun eigenaar terug te leveren. De bediening van Tanger wordt overgenomen door de bestaande lijndienst naar de Canarische Eilanden. De rotatie daarvan wordt lichtjes aangepast. Zo zal Arrecife niet langer om de twee weken direct bediend worden, maar wel wekelijks via transshipment in Tenerife.

De aanloop van Sevilla wordt overgnomen door een dienst naar Portugal waarin gecharterde schepen van 700 teu varen. De nieuwe rotatie van deze shortsea dienst wordt Rotterdam (RST en Euromax), Antwerpen (Europaterminal), Leixoes, Sevilla, Lissabon, La Coruna en Felixstowe. Op die manier kan OPDR ook een rechtstreekse verbinding tussen de Scheldehaven en Sevilla aanbieden, wat nu nog niet het geval is.

De Duitsers gaan voorts samenwerken met MacAndrews uit de CMA CGM groep aan wie ze de schepen ‘OPDR Tanger’ en ‘OPDR Lisboa’ (elk 698 teu) zullen verhuren. MacAndrews zorgt voor een bijkomende wekelijkse verbinding tussen Rotterdam, Lissabon, Leixoes en Tilbury. Voor OPDR wordt Tilbury een tweede haven om de Britse markt te bedienen.

Bij de samenwerking tussen OPDR en MacAndrews blijft ook de huidige partner X-Press Feeders betrokken. OPDR zal een dienst van X-Press gebruiken voor zijn lading tussen Rotterdam, Antwerpen en de Noord-Spaanse haven Vigo.

De Duitse shortsea carrier zegt als gevolg van de herschikkingen een grotere reefercapaciteit te kunnen aanbieden naar Portugal, Andalusië en de Canarische Eilanden. Het eigen containerpark werd onlangs ook uitgebreid met 500 nieuwe koelcontainers.

OPDR herschikt diensten met X-Press en MacAndrews | NT

OPDR herschikt diensten met X-Press en MacAndrews

Rederij

De Duitse rederij OPDR gaat nauwer samenwerken met X-Press Feeders en MacAndrews tussen Noord-Europa en het Iberische schiereiland.

Die samenwerking laat de Duitsers toe de eigen dienst uit Felixstowe en Rotterdam naar Tanger en Sevilla stop te zetten en twee gehuurde schepen van 512 teu aan hun eigenaar terug te leveren. De bediening van Tanger wordt overgenomen door de bestaande lijndienst naar de Canarische Eilanden. De rotatie daarvan wordt lichtjes aangepast. Zo zal Arrecife niet langer om de twee weken direct bediend worden, maar wel wekelijks via transshipment in Tenerife.

De aanloop van Sevilla wordt overgnomen door een dienst naar Portugal waarin gecharterde schepen van 700 teu varen. De nieuwe rotatie van deze shortsea dienst wordt Rotterdam (RST en Euromax), Antwerpen (Europaterminal), Leixoes, Sevilla, Lissabon, La Coruna en Felixstowe. Op die manier kan OPDR ook een rechtstreekse verbinding tussen de Scheldehaven en Sevilla aanbieden, wat nu nog niet het geval is.

De Duitsers gaan voorts samenwerken met MacAndrews uit de CMA CGM groep aan wie ze de schepen ‘OPDR Tanger’ en ‘OPDR Lisboa’ (elk 698 teu) zullen verhuren. MacAndrews zorgt voor een bijkomende wekelijkse verbinding tussen Rotterdam, Lissabon, Leixoes en Tilbury. Voor OPDR wordt Tilbury een tweede haven om de Britse markt te bedienen.

Bij de samenwerking tussen OPDR en MacAndrews blijft ook de huidige partner X-Press Feeders betrokken. OPDR zal een dienst van X-Press gebruiken voor zijn lading tussen Rotterdam, Antwerpen en de Noord-Spaanse haven Vigo.

De Duitse shortsea carrier zegt als gevolg van de herschikkingen een grotere reefercapaciteit te kunnen aanbieden naar Portugal, Andalusië en de Canarische Eilanden. Het eigen containerpark werd onlangs ook uitgebreid met 500 nieuwe koelcontainers.