Zim krijgt allocatie op schepen G6 Alliance

Rederij

De Israëlische rederij Zim mag slots gebruiken op drie van de zes nieuwe wekelijkse diensten van de G6 Alliance tussen Noord-Europa en het Verre Oosten.

Zim had dankzij een akkoord met de Grand Alliance al een allocatie op de A-, B- en C-loop van die alliantie die verzekerd werden door schepen van respectievelijk NYK, Hapag-Lloyd en OOCL. Nu dat rederstrio samen met de leden van The New World Alliance de nieuwe G6 Alliance vormt, krijgt de Israëlische rederij ruimte op de loops nummer 1, 5 en 6 van de nieuwe groep.

De eerste loop vervangt de vroegere A-loop die op de bediening van Japan was gericht. Deze nieuwe dienst wordt verzorgd door vijf schepen van NYK (9.040 teu) en vijf van MOL (8.110 teu). Het eerste schip waarop Zim containers zal boeken, wordt de ‘MOL Courage’, die op 3 maart uit Kobe vertrekt.

Via de vijfde loop kan Zim Singapore, Kwangyang, Busan, Shanghai, Chiwan en Yantian bedienen. Deze dienst is eigenlijk de opvolger van de AEX-dienst van The New World Alliance en wordt verzekerd door tien schepen van Hyundai Merchant Marine. De eerste afvaart voor Zim wordt die van de 8.900 teu grote ‘Hyundai Force’ op 9 maart uit Kwangyang.

De vloot voor de zesde loop van de G6 Alliance wordt geleverd door Hapag-Lloyd en NYK. Deze dienst verbindt Antwerpen en Rotterdam met Singapore, Shekou, Kaohsiung, Xiamen en Hongkong. Zim laadt zijn eerste containers op 5 maart in Kaohsiung op de ‘NYK Virgo’.

Zim heeft behalve een allocatie op de drie diensten van de G6 Alliance ook nog slots op de AEX1 Service van China Shipping. Verwacht wordt dat de Israëlische carrier medio mei zijn gezamenlijke AEX2 met Evergreen en China Shipping hervat. De eerste afvaart daarvan zou geboden worden met de thans opgelegde ‘Zim Antwerp’ (foto) van 10.062 teu uit Qingdao. De in november gestaakte AEX2 verbond Hamburg, Rotterdam en Antwerpen met Tanjung Pelepas, Qingdao, Shanghai, Ningbo, Xiamen en Yantian.

Zim krijgt allocatie op schepen G6 Alliance | NT

Zim krijgt allocatie op schepen G6 Alliance

Rederij

De Israëlische rederij Zim mag slots gebruiken op drie van de zes nieuwe wekelijkse diensten van de G6 Alliance tussen Noord-Europa en het Verre Oosten.

Zim had dankzij een akkoord met de Grand Alliance al een allocatie op de A-, B- en C-loop van die alliantie die verzekerd werden door schepen van respectievelijk NYK, Hapag-Lloyd en OOCL. Nu dat rederstrio samen met de leden van The New World Alliance de nieuwe G6 Alliance vormt, krijgt de Israëlische rederij ruimte op de loops nummer 1, 5 en 6 van de nieuwe groep.

De eerste loop vervangt de vroegere A-loop die op de bediening van Japan was gericht. Deze nieuwe dienst wordt verzorgd door vijf schepen van NYK (9.040 teu) en vijf van MOL (8.110 teu). Het eerste schip waarop Zim containers zal boeken, wordt de ‘MOL Courage’, die op 3 maart uit Kobe vertrekt.

Via de vijfde loop kan Zim Singapore, Kwangyang, Busan, Shanghai, Chiwan en Yantian bedienen. Deze dienst is eigenlijk de opvolger van de AEX-dienst van The New World Alliance en wordt verzekerd door tien schepen van Hyundai Merchant Marine. De eerste afvaart voor Zim wordt die van de 8.900 teu grote ‘Hyundai Force’ op 9 maart uit Kwangyang.

De vloot voor de zesde loop van de G6 Alliance wordt geleverd door Hapag-Lloyd en NYK. Deze dienst verbindt Antwerpen en Rotterdam met Singapore, Shekou, Kaohsiung, Xiamen en Hongkong. Zim laadt zijn eerste containers op 5 maart in Kaohsiung op de ‘NYK Virgo’.

Zim heeft behalve een allocatie op de drie diensten van de G6 Alliance ook nog slots op de AEX1 Service van China Shipping. Verwacht wordt dat de Israëlische carrier medio mei zijn gezamenlijke AEX2 met Evergreen en China Shipping hervat. De eerste afvaart daarvan zou geboden worden met de thans opgelegde ‘Zim Antwerp’ (foto) van 10.062 teu uit Qingdao. De in november gestaakte AEX2 verbond Hamburg, Rotterdam en Antwerpen met Tanjung Pelepas, Qingdao, Shanghai, Ningbo, Xiamen en Yantian.