CMA CGM versterkt positie in Noord-Brazilië

Rederij

De Franse rederij CMA CGM start een nieuwe feederdienst voor de bediening van de havens Itaqui (bij Sao Luis) en Santana (bij Macapa) in Noord-Brazilië.

Via de NEFGUI Service heeft CMA CGM al een rechtstreekse wekelijkse verbinding tussen Rotterdam, Tilbury, Rouen en Le Havre met Philipsburg (St-Maarten), Port of Spain, Degrad des Cannes, Belem, Fortaleza en Natal. Het is een gezamenlijke dienst met Marfret met zes schepen van 1.691 teu.

De nieuwe North Brazil Feeder zal Pointe à Pitre en Port of Spain met Belem, Itaqui, Santana en Paramaribo (Suriname) verbinden. Hiervoor werd het 677 teu grote schip ‘Nadja’ gehuurd, dat op 20 juni de eerste afvaart uit Pointe à Pitre zal bieden.

Die haven wordt de belangrijkste hub voor lading van en naar de steden Sao Luis en Macapa. Er is onder andere aansluiting met de NEFWI Service die deze haven in Guadeloupe met Montoir de Bretagne, Duinkerke, Rouen en Le Havre verbindt.

De tweede hub voor de North Brazil Feeder wordt Port of Spain. Daar is immers een connectie met de PEX2-dienst van en naar het Verre Oosten.

CMA CGM versterkt positie in Noord-Brazilië | NT

CMA CGM versterkt positie in Noord-Brazilië

Rederij

De Franse rederij CMA CGM start een nieuwe feederdienst voor de bediening van de havens Itaqui (bij Sao Luis) en Santana (bij Macapa) in Noord-Brazilië.

Via de NEFGUI Service heeft CMA CGM al een rechtstreekse wekelijkse verbinding tussen Rotterdam, Tilbury, Rouen en Le Havre met Philipsburg (St-Maarten), Port of Spain, Degrad des Cannes, Belem, Fortaleza en Natal. Het is een gezamenlijke dienst met Marfret met zes schepen van 1.691 teu.

De nieuwe North Brazil Feeder zal Pointe à Pitre en Port of Spain met Belem, Itaqui, Santana en Paramaribo (Suriname) verbinden. Hiervoor werd het 677 teu grote schip ‘Nadja’ gehuurd, dat op 20 juni de eerste afvaart uit Pointe à Pitre zal bieden.

Die haven wordt de belangrijkste hub voor lading van en naar de steden Sao Luis en Macapa. Er is onder andere aansluiting met de NEFWI Service die deze haven in Guadeloupe met Montoir de Bretagne, Duinkerke, Rouen en Le Havre verbindt.

De tweede hub voor de North Brazil Feeder wordt Port of Spain. Daar is immers een connectie met de PEX2-dienst van en naar het Verre Oosten.