China Merchants Holdings International betaalt voor dit belang 400 miljoen euro. De deal werd pas gefinaliseerd nadat CMA CGM ook zijn terminalbelangen in Casablanca en Tangier in de deal had ondergebracht. Andere terminalbelangen (o.a.in Long Beach, Odessa, Marseille en Irak) bleven echter buiten de overeenkomst.

Group executive officer Farid Salem (foto) zei in de Britse pers dat zowel CMA CGM als China Merchants investeringsplannen hebben voor nieuwe terminals en dit zowel via Terminal Link als daarbuiten. Australië, Jamaica, West-Afrika en India zijn de eerste doelgebieden, zo verklaarde hij. Nieuwe investeringen kunnen via het gemeenschappelijke vehikel of daarbuiten of via de individuele partners of een combinatie daarvan. Volgens Salem zal elke investeringsopportuniteit apart beoordeeld worden.

Terminal Link zou op het punt staan zijn kandidatuur te stellen voor een nieuwe terminal in Kingston en Salem zei ook een grote belangstelling te hebben voor een terminal in Melbourne. Terminal Link heeft op dit ogenblik belangen in 15 containerterminals, die in 2011 goed waren voor 8,7 miljoen teu, maar naar het belang (equity) gemeten was dat 4,1 miljoen teu. In 2012 behandelden die terminals in totaal 9,5 miljoen teu; hoeveel dat was naar ‘equity’ gemeten is niet bekend.