Binnenvaart in de greep van overbrugging

De gevolgen van de economische terugslag zijn nog altijd sterk voelbaar in de binnenvaart.

Hoewel het vrachtvolume na 2010 ook in 2011 een stijging laat zien (+3 procent) is de sector nog steeds ontwricht. De uitlevering van nieuwe en grotere schepen bereikte pas in crisisjaar 2009 een piek, terwijl een noodzakelijke sanering van de vloot uitblijft. Hierdoor bedraagt de overcapaciteit begin 2011 nog zo’n 15 procent. Dit staat in de Sectorvisie Binnenvaart van het ING Economisch Bureau.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 17,00 10,20 per login / per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk aanbieding

Binnenvaart in de greep van overbrugging | NT

Binnenvaart in de greep van overbrugging

De gevolgen van de economische terugslag zijn nog altijd sterk voelbaar in de binnenvaart.

Hoewel het vrachtvolume na 2010 ook in 2011 een stijging laat zien (+3 procent) is de sector nog steeds ontwricht. De uitlevering van nieuwe en grotere schepen bereikte pas in crisisjaar 2009 een piek, terwijl een noodzakelijke sanering van de vloot uitblijft. Hierdoor bedraagt de overcapaciteit begin 2011 nog zo’n 15 procent. Dit staat in de Sectorvisie Binnenvaart van het ING Economisch Bureau.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen