Brandstofcelsysteem binnenschip ‘Maas’ is 3 x 275 kilowatt

Waterstof

Koedood Marine Group levert een brandstofcelsysteem om het binnenvaartcontainerschip ‘Maas’ om te bouwen naar waterstof, zo laat Future Proof Shipping (FPS) weten. Naar verwachting zal het schip van FPS in december compleet op waterstof varen. Het door Koedood geleverde systeem bestaat ​​uit brandstofcelstacks van brandstofcelproducent Nedstack.

Koedood zal drie brandstofceleenheden van 275 kilowatt per stuk bouwen. Het zogenaamde PEM-brandstofcelsysteem van Koedood zet waterstof om in elektriciteit.

‘Maas’

Tijdens de retrofit later dit jaar installeert Holland Shipyards Group de brandstofcelunits in de laadruimte van de ‘Maas’. Het binnenvaartcontainerschip van 110 x 11,45 meter wordt omgebouwd op hun werf in Hardinxveld.

Voor de ‘Maas’ werd eerder al een time-chartercontract afgesloten met terminaloperator BCTN voor het onderhouden van een lijndienst tussen Rotterdam en de BCTN-terminals in België. De uitstoot van broeikasgassen wordt met dit schip naar verwachting jaarlijks verminderd met 2000 ton CO2.

Brandstofcelsysteem binnenschip ‘Maas’ is 3 x 275 kilowatt | NT

Brandstofcelsysteem binnenschip ‘Maas’ is 3 x 275 kilowatt

Waterstof

Koedood Marine Group levert een brandstofcelsysteem om het binnenvaartcontainerschip ‘Maas’ om te bouwen naar waterstof, zo laat Future Proof Shipping (FPS) weten. Naar verwachting zal het schip van FPS in december compleet op waterstof varen. Het door Koedood geleverde systeem bestaat ​​uit brandstofcelstacks van brandstofcelproducent Nedstack.

Koedood zal drie brandstofceleenheden van 275 kilowatt per stuk bouwen. Het zogenaamde PEM-brandstofcelsysteem van Koedood zet waterstof om in elektriciteit.

‘Maas’

Tijdens de retrofit later dit jaar installeert Holland Shipyards Group de brandstofcelunits in de laadruimte van de ‘Maas’. Het binnenvaartcontainerschip van 110 x 11,45 meter wordt omgebouwd op hun werf in Hardinxveld.

Voor de ‘Maas’ werd eerder al een time-chartercontract afgesloten met terminaloperator BCTN voor het onderhouden van een lijndienst tussen Rotterdam en de BCTN-terminals in België. De uitstoot van broeikasgassen wordt met dit schip naar verwachting jaarlijks verminderd met 2000 ton CO2.