Binnenvaart worstelt met technische eisen voor kleine schepen

hardheidsclausule

Kleine binnenvaartschepen moeten vanaf 2035 aan bepaalde technische eisen gaan voldoen om op de Rijn te mogen blijven varen. Die eisen blijken echter volgens de sector moeilijk uitvoerbaar of zijn te kostbaar om te realiseren. Het zou gaan om zo’n 3.000 binnenvaartschepen in Nederland. Een uitzondering is mogelijk. Om dat voor elkaar te krijgen kunnen schippers een beroep doen op de harheidsclausule. Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat kondigt een traject aan om schippers bij deze procedure te helpen.

Foto: SJ de Waard, Wikimedia Commons

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

Binnenvaart worstelt met technische eisen voor kleine schepen | NT

Binnenvaart worstelt met technische eisen voor kleine schepen

hardheidsclausule

Kleine binnenvaartschepen moeten vanaf 2035 aan bepaalde technische eisen gaan voldoen om op de Rijn te mogen blijven varen. Die eisen blijken echter volgens de sector moeilijk uitvoerbaar of zijn te kostbaar om te realiseren. Het zou gaan om zo’n 3.000 binnenvaartschepen in Nederland. Een uitzondering is mogelijk. Om dat voor elkaar te krijgen kunnen schippers een beroep doen op de harheidsclausule. Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat kondigt een traject aan om schippers bij deze procedure te helpen.

Foto: SJ de Waard, Wikimedia Commons

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu