KBN: ‘regionaal brandstoftekort als ILT geen verantwoordelijkheid neemt’

Verlopen certificaten Bunkerschepen

De huidige inspecteurs van keurinstellingen hebben niet de bevoegdheid om bunkerpontons en -schepen van certificaten te voorzien, wat heeft geleid tot het verlopen van het certificaat van bunkerponton FIWADO in Vlissingen. Hierdoor kunnen binnenvaartschippers en de visserij niet meer bunkeren. De Koninklijke Binnenvaart Nederland (KBN) en NOVE, brancheorganisatie voor zelfstandige brandstofhandel, hebben hun zorgen hierover geuit bij de Inspectie Leefomgeving Transport (ILT).

De huidige situatie werd gemeld door FIWADO zelf, terwijl de inspectie in maart had aangegeven de branchevereniging op de hoogte zou houden wanneer er problemen in het vizier waren, meldt KBN. Foto: Manon Bruininga / ANP

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

KBN: ‘regionaal brandstoftekort als ILT geen verantwoordelijkheid neemt’ | NT

KBN: ‘regionaal brandstoftekort als ILT geen verantwoordelijkheid neemt’

Verlopen certificaten Bunkerschepen

De huidige inspecteurs van keurinstellingen hebben niet de bevoegdheid om bunkerpontons en -schepen van certificaten te voorzien, wat heeft geleid tot het verlopen van het certificaat van bunkerponton FIWADO in Vlissingen. Hierdoor kunnen binnenvaartschippers en de visserij niet meer bunkeren. De Koninklijke Binnenvaart Nederland (KBN) en NOVE, brancheorganisatie voor zelfstandige brandstofhandel, hebben hun zorgen hierover geuit bij de Inspectie Leefomgeving Transport (ILT).

De huidige situatie werd gemeld door FIWADO zelf, terwijl de inspectie in maart had aangegeven de branchevereniging op de hoogte zou houden wanneer er problemen in het vizier waren, meldt KBN. Foto: Manon Bruininga / ANP

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu