'Grootste achterlandterminal van Europa' uit de startblokken

Officiële opening

De Duisburg Gateway Terminal (DGT) is deze week officieel geopend. De containerterminal start met zes sporen, aanlegplaatsen voor zes binnenvaartschepen en ruimte voor trucks. De capaciteit moet de komende jaren worden uitgebreid naar 850.000 teu per jaar. Topman Markus Bangen van Duisport stelde bij de opening van DGT dat het ‘een van de belangrijkste knooppunten' is in de regio Noordrijn-Westfalen.

DGT telt zes opstelsporen, die met twee kranen worden bediend. Foto: NT, RK

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu

'Grootste achterlandterminal van Europa' uit de startblokken | NT

'Grootste achterlandterminal van Europa' uit de startblokken

Officiële opening

De Duisburg Gateway Terminal (DGT) is deze week officieel geopend. De containerterminal start met zes sporen, aanlegplaatsen voor zes binnenvaartschepen en ruimte voor trucks. De capaciteit moet de komende jaren worden uitgebreid naar 850.000 teu per jaar. Topman Markus Bangen van Duisport stelde bij de opening van DGT dat het ‘een van de belangrijkste knooppunten' is in de regio Noordrijn-Westfalen.

DGT telt zes opstelsporen, die met twee kranen worden bediend. Foto: NT, RK

Dit artikel verder lezen?

Word nu abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de transportsector. 

Abonneer nu