In deze editie van Brand Stories vertellen Flexport en Victoria Plum over het belang van supply chain visibility. Organisaties in de logistiek zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

Klanten van Victoria Plum die een badkamer renoveren kopen doorgaans een reeks goederen van meerdere fabrikanten. Daardoor is het een ingewikkeld proces om ervoor te zorgen dat het alle items – van toilet tot wastafel en douche – elk op hetzelfde moment worden verzonden en afgeleverd bij de consument.

Transittijden

Het doel van het operationele team van Victoria Plum is om ervoor te zorgen dat klanten een naadloze ervaring krijgen, met één bestelling en één levering, ongeacht de meerdere wereldwijde fabrieken en locaties waar de bestelde goederen vandaan komen. Hierbij is het essentieel om transittijden te halen, voorraadtekorten te vermijden en de nauwkeurigheid van bestellingen te garanderen. Alle goederen moeten dus op tijd in de Engelse bestemmingshaven zijn.

‘Regelmatige updates en nuttige informatie die in realtime via het Flexport-platform wordt geleverd, hebben ons in staat gesteld om het hele bedrijf op de hoogte te houden van wat er gaande is in onze toeleveringsketen’, vertelt Andrew Svenson, Operations Director bij Victoria Plum.

‘Met Flexport aan boord zijn we in staat geweest om meer voorraad te verkopen wanneer klanten het nodig hebben. Dat heeft ons geholpen om van een bedrijf van 70 miljoen pond jaarlijkse omzet naar 100 miljoen pond te gaan. We mikken op tientallen procent groei jaar-op-jaar. Om dat te bewerkstelligen, moeten we over het beste assortiment en de beste levertijden beschikken. Flexport is een belangrijk onderdeel om die ambitie te realiseren.’

Beheer containers

Voordat Flexport aan boord kwam voor het beheer van de containers, moest Freight Logistics Manager Sarah Dunn, om de status van een zending te achterhalen en eventuele verstoringen te voorzien, een expediteur bellen of e-mailen. Op zijn beurt wordt er dan contact opgenomen met verschillende verladers over individuele containers. Zeker omdat er gewerkt wordt met verschillende tijdzones, duurde het soms dagen om een ​​eenvoudige update te ontvangen.

‘Nu kan ik met het Flexport-platform eenvoudig een rapport downloaden, delen met andere afdelingen van het bedrijf en er indien nodig actie op ondernemen. En als ik een vraag moet stellen, kan ik via het platform contact opnemen met zowel leveranciers als verladers voor een snel antwoord’, legt Dunn uit. ‘Als schepen vertraging hebben krijg ik direct informatie om vooruit te plannen. Dat voorkomt niet alleen knelpunten, ook heeft het onze relatie met de leveranciers verbeterd.’

Verder bespaart de badkamerspecialist nu veel tijd om de zichtbaarheid van de supply chain onder controle te houden. Voorheen moest Dunn elke purchase order fysiek doorlopen om eventuele bestellingen te identificeren die nog niet voor verzending waren geboekt. Flexport doet dit voor haar, waardoor ze eventuele gebreken veel makkelijker ontdekt. ‘Het doornemen van alle PO’s kostte vroeger 2 tot 3 uur, nu doe ik het nu in 45 minuten met Flexport’, aldus Dunn.

‘Met de ondersteuning van Flexport zijn we in staat om snel slimme logistieke beslissingen te nemen en groei te behouden ondanks de uitdagende omstandigheden in de logistieke markt.’

Dit verhaal is aan u verteld door Flexport.

BRAND STORIES

Bedrijven en organisaties in de logistiek zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

Heeft uw bedrijf ook een interessant verhaal? Neem contact met ons op en bekijk de mogelijkheden om ook te adverteren via Brand Stories.