Toll Global Forwarding helpt klanten met groeien op de Europese markt 

BRAND STORIES

Toll Global Forwarding is al vele jaren een bekende speler op de Aziatische markt als expert op het gebied van global forwarding en logistics. Nu is het bedrijf er klaar voor om ook in Nederland een volgende stap te nemen en zich hier als onderscheidende speler op de kaart te zetten.

Foto: Toll Global Forwarding
In deze editie van Brand Stories vertelt Toll Global Forwarding over zijn groei in Nederland. Organisaties in de logistiek zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

Arjan van der Woning, Vice President Global Forwarding Netherlands bij Toll Global Forwarding, is de man die de taak heeft gekregen om dit te gaan doen. Het oorspronkelijk Australische familiebedrijf bestaat al meer dan 130 jaar en ontwikkelde zich met de jaren tot een grote speler op vooral de Aziatische markt.

Van der Woning vertelt meer over het bedrijf. ‘We hebben als de Toll Group door de jaren heen een gigantische groei doorgemaakt in Azië, waarna we zijn overgenomen door Japan Post. De Toll Group heeft een Logistics divisie, die grotendeels in Azië aanwezig is, en een forwarding divisie. Die zit wereldwijd en daar zijn wij onderdeel van. En daar liggen voor ons op dit moment ook wel echt de groeimogelijkheden’, aldus Van der Woning.

Ontzorgen

Het bedrijf heeft het afgelopen jaar al een aantal stappen gezet om die gewenste groei in Europa ook te realiseren. De organisatie heeft er flink de schouders onder gezet en heeft er het afgelopen jaar voor gezorgd dat de hoeveelheid actieve sales sterk is toegenomen. Ook werkt Toll hard aan het verkrijgen van meer naamsbekendheid en het verder optimaliseren van processen.

Maar wat onderscheid Toll nu echt van de middenmoot? ‘Wij willen een toegevoegde waarde kunnen zijn voor onze klanten. Er zijn heel veel partijen die een container van A naar B kunnen vervoeren. Maar waar wij echt naartoe willen groeien is dat wij een integraal onderdeel worden van de supply chain. Wij willen niet alleen die container van A naar B vervoeren, maar ook met klanten meedenken over wat ze kunnen doen om meer te besparen of over hoe ze hun CO2 footprint kunnen verlagen’, vertelt Van der Woning bevlogen.

Toll wil bijvoorbeeld spelers in de internationale markt helpen in Europa voet aan de grond te krijgen. ‘Er zijn klanten die bijvoorbeeld zeggen ‘ik heb mijn afzetmarkt in Australië en die willen we uitbreiden naar Europa’. Die partijen kunnen gebruik maken van onze stabiliteit en operationele kennis en samen met ons groeien in een nieuwe markt, omdat wij hen kunnen ontzorgen op dat stukje van de supply chain. Wij weten hoe die markt in elkaar zit. En daarnaast hebben wij ook het netwerk om bijvoorbeeld de e-commerce voor die klanten op te zetten’, vertelt hij.

Flexibiliteit en een grote financiële achtervang 

Maar wat maakt nu juist Toll tot de juiste partij hiervoor? Volgens Van der Woning komt dat doordat het bedrijf enerzijds de flexibiliteit bezit van een kleine forwarder, maar anderzijds de financiële achtervang en het netwerk heeft vanuit een groot bedrijf. ‘Als wij merken dat er een behoefte is vanuit de markt, zoals een uitbreiding in een bepaald land, dan zijn wij klein genoeg om niet door vele schakels heen te hoeven om daar goedkeuring voor te krijgen.’ 

‘Maar kleine forwarders hebben dan vaak niet het bereik en de financiële middelen om snel iets te bereiken. Die hebben wij wel. En juist omdat wij een organisatie zijn met een goede ruggengraat die ook wel wat kan accepteren en incasseren, hebben wij een stabiliteit die wij ook aan klanten kunnen garanderen. Wij kunnen investeringen doen, zonder de directe druk dat het ons te hard gaat raken op de korte termijn, daardoor kunnen we ons richten op een langdurige strategie’, licht Van der Woning toe.

Beweging 

Toll Global Forwarding is bovendien een bedrijf dat veel waarde hecht aan een veilige en gezonde leefstijl en werkomgeving, waarbij beweging erg belangrijk is. Dit draagt de logistiek dienstverlener graag uit door het ondersteunen van grote evenementen zoals de NN Marathon Rotterdam, het grootste sportevenement van Nederland met 50.000 renners.

Daarnaast wil het bedrijf er ook in zijn eigen kringen voor zorgen dat er bewust wordt omgegaan met beweging en dat het personeel zich ook in andere opzichten prettig voelt. ‘We willen een werkplek creëren waar mensen graag willen zijn. Dat doen we door het beste van onze verschillende culturen te combineren. We waarderen de discipline en respect zoals men dat in Azië kent. En daarnaast willen we graag transparant en direct zijn, mensen in hun kracht zetten en hen leren dat fouten maken mag. Zo hebben we een lounge ruimte die op verschillende manieren gebruikt kan worden, besteden we aandacht aan de gezondheid en gesteldheid van onze werknemers en zijn we bezig met het stimuleren van beweging op kantoor.’

Dit verhaal is aan u verteld door Toll Global Forwarding

BRAND STORIES

Bedrijven en organisaties in de logistiek zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

Heeft uw bedrijf ook een interessant verhaal? Neem contact met ons op en bekijk de mogelijkheden om ook te adverteren via Brand Stories.

Toll Global Forwarding helpt klanten met groeien op de Europese markt | NT

Toll Global Forwarding helpt klanten met groeien op de Europese markt 

BRAND STORIES

Toll Global Forwarding is al vele jaren een bekende speler op de Aziatische markt als expert op het gebied van global forwarding en logistics. Nu is het bedrijf er klaar voor om ook in Nederland een volgende stap te nemen en zich hier als onderscheidende speler op de kaart te zetten.

Foto: Toll Global Forwarding
In deze editie van Brand Stories vertelt Toll Global Forwarding over zijn groei in Nederland. Organisaties in de logistiek zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

Arjan van der Woning, Vice President Global Forwarding Netherlands bij Toll Global Forwarding, is de man die de taak heeft gekregen om dit te gaan doen. Het oorspronkelijk Australische familiebedrijf bestaat al meer dan 130 jaar en ontwikkelde zich met de jaren tot een grote speler op vooral de Aziatische markt.

Van der Woning vertelt meer over het bedrijf. ‘We hebben als de Toll Group door de jaren heen een gigantische groei doorgemaakt in Azië, waarna we zijn overgenomen door Japan Post. De Toll Group heeft een Logistics divisie, die grotendeels in Azië aanwezig is, en een forwarding divisie. Die zit wereldwijd en daar zijn wij onderdeel van. En daar liggen voor ons op dit moment ook wel echt de groeimogelijkheden’, aldus Van der Woning.

Ontzorgen

Het bedrijf heeft het afgelopen jaar al een aantal stappen gezet om die gewenste groei in Europa ook te realiseren. De organisatie heeft er flink de schouders onder gezet en heeft er het afgelopen jaar voor gezorgd dat de hoeveelheid actieve sales sterk is toegenomen. Ook werkt Toll hard aan het verkrijgen van meer naamsbekendheid en het verder optimaliseren van processen.

Maar wat onderscheid Toll nu echt van de middenmoot? ‘Wij willen een toegevoegde waarde kunnen zijn voor onze klanten. Er zijn heel veel partijen die een container van A naar B kunnen vervoeren. Maar waar wij echt naartoe willen groeien is dat wij een integraal onderdeel worden van de supply chain. Wij willen niet alleen die container van A naar B vervoeren, maar ook met klanten meedenken over wat ze kunnen doen om meer te besparen of over hoe ze hun CO2 footprint kunnen verlagen’, vertelt Van der Woning bevlogen.

Toll wil bijvoorbeeld spelers in de internationale markt helpen in Europa voet aan de grond te krijgen. ‘Er zijn klanten die bijvoorbeeld zeggen ‘ik heb mijn afzetmarkt in Australië en die willen we uitbreiden naar Europa’. Die partijen kunnen gebruik maken van onze stabiliteit en operationele kennis en samen met ons groeien in een nieuwe markt, omdat wij hen kunnen ontzorgen op dat stukje van de supply chain. Wij weten hoe die markt in elkaar zit. En daarnaast hebben wij ook het netwerk om bijvoorbeeld de e-commerce voor die klanten op te zetten’, vertelt hij.

Flexibiliteit en een grote financiële achtervang 

Maar wat maakt nu juist Toll tot de juiste partij hiervoor? Volgens Van der Woning komt dat doordat het bedrijf enerzijds de flexibiliteit bezit van een kleine forwarder, maar anderzijds de financiële achtervang en het netwerk heeft vanuit een groot bedrijf. ‘Als wij merken dat er een behoefte is vanuit de markt, zoals een uitbreiding in een bepaald land, dan zijn wij klein genoeg om niet door vele schakels heen te hoeven om daar goedkeuring voor te krijgen.’ 

‘Maar kleine forwarders hebben dan vaak niet het bereik en de financiële middelen om snel iets te bereiken. Die hebben wij wel. En juist omdat wij een organisatie zijn met een goede ruggengraat die ook wel wat kan accepteren en incasseren, hebben wij een stabiliteit die wij ook aan klanten kunnen garanderen. Wij kunnen investeringen doen, zonder de directe druk dat het ons te hard gaat raken op de korte termijn, daardoor kunnen we ons richten op een langdurige strategie’, licht Van der Woning toe.

Beweging 

Toll Global Forwarding is bovendien een bedrijf dat veel waarde hecht aan een veilige en gezonde leefstijl en werkomgeving, waarbij beweging erg belangrijk is. Dit draagt de logistiek dienstverlener graag uit door het ondersteunen van grote evenementen zoals de NN Marathon Rotterdam, het grootste sportevenement van Nederland met 50.000 renners.

Daarnaast wil het bedrijf er ook in zijn eigen kringen voor zorgen dat er bewust wordt omgegaan met beweging en dat het personeel zich ook in andere opzichten prettig voelt. ‘We willen een werkplek creëren waar mensen graag willen zijn. Dat doen we door het beste van onze verschillende culturen te combineren. We waarderen de discipline en respect zoals men dat in Azië kent. En daarnaast willen we graag transparant en direct zijn, mensen in hun kracht zetten en hen leren dat fouten maken mag. Zo hebben we een lounge ruimte die op verschillende manieren gebruikt kan worden, besteden we aandacht aan de gezondheid en gesteldheid van onze werknemers en zijn we bezig met het stimuleren van beweging op kantoor.’

Dit verhaal is aan u verteld door Toll Global Forwarding

BRAND STORIES

Bedrijven en organisaties in de logistiek zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

Heeft uw bedrijf ook een interessant verhaal? Neem contact met ons op en bekijk de mogelijkheden om ook te adverteren via Brand Stories.