Volharding Group koopt scheepvaartdivisie Koole Terminals

Brand Stories

Koole Terminals heeft de scheepvaartdivisie verkocht aan rederij Volharding Tankrederij BV. Koole Terminals is gespecialiseerd in de opslag, verwerking en logistiek van grote volumes van onder meer (hernieuwbare) brandstoffen en eetbare oliën. De Volharding Group is een joint venture tussen scheepsbouwer VeKa Group, binnenvaartrederij Scheepvaartbedrijf Dari en zeerederij VMS Shipping Group. Op woensdag 25 mei is de financiering officieel getekend op de terminal van Koole Terminals in de Botlek te Rotterdam.

Foto: Ries van Wendel de Joode
In deze editie van Brand Stories vertelt Volharding Group over de koop van de scheepvaartdivisie Koole Terminals. Organisaties in de logistiek zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

‘Met de verkoop is de weg vrij voor verdere investeringen in onder meer duurzame terminal-activiteiten en het faciliteren van de energietransitie in de keten’, zegt CEO John Kraakman van Koole. ‘Het gaat om in totaal twaalf binnenvaarttankers en drie zeeschepen, ook het personeel gaat mee in de overname. Wij wilden de divisie als een geheel verkopen met behoud van het serviceniveau naar onze klanten. Veel van onze shipping-klanten slaan ook producten bij ons op op de diverse terminals.’

VeKa, Dari en VMS hebben samen rederij Volharding opgezet

‘Koole heeft diverse geïnteresseerde partijen geconsulteerd. De Volharding kwam als beste naar voren’, geeft Kraakman aan. Aan Veka-directeur Peter Versluis gaf ik aan dat we een nieuw huis voor onze vloot zochten. Peter toonde al snel interesse. De combinatie van ondernemerschap, de aanwezige kennis en ervaring en de bereidheid te investeren in de vloot, zijn van doorslaggevende betekenis geweest om de vloot te verkopen aan Peter en zijn collega-ondernemers Danny en Rino Werkman, co-eigenaren van Scheepvaartbedrijf Dari en Erik van der Wiel, co-eigenaar van VMS Shipping

Scheepsbouwer VeKa heeft samen met Scheepvaartbedrijf Dari en VMS Shipping rederij Volharding opgezet. Deze rederij neemt de scheepvaartdivisie van Koole over. Foto: Ries van Wendel de Joode

Volharding Tankrederij

Versluis heeft samen met Dari en VMS Shipping de nieuwe rederij Volharding opgezet. Dari is het scheepvaartbedrijf van Danny en Rino Werkman. Zij zullen zich volledig richten op de binnenvaartvloot en de ontwikkeling van nieuwe schepen binnen de rederij. VMS Shipping is een joint-venture tussen Erik van de Wiel en Versluis.

De Volharding is voornemens om binnen een jaar drie nieuwe schepen toe te voegen aan de vloot; twee coasters en een binnenvaarttanker.

Scheepvaartbedrijf Dari

Danny Werkman van Dari: ‘Deze overname past precies in onze visie voor de toekomst. En is ook een kans voor ons om een nichemarkt aan te boren en dit met onze knowhow op een echt hoger en rendabeler niveau te brengen. De binnenvaart moet nog beter en schoner te werk gaan. En dat gaan wij binnen de Volharding laten zien. Tevens zien wij een enorme groei in deze markt en daar speelt Dari met onze partners Erik van de Wiel en Peter Versluis op in.’

VMS Shipping Group

Van de Wiel en Versluis zijn beide eigenaar van VMS en houden zich volledig bezig met de zeevaart. VMS Shipping, met een vloot van momenteel 22 zeeschepen, zal de complete zeevaartdivisie in begeleiding nemen, de vloot verder moderniseren en de internationale zeetransporten verder uitbreiden.

‘Wij zullen ons de komende maanden voornamelijk bezighouden met bestaande Koole-klanten’, zegt Van de Wiel. ‘De eerste behoefte is bekend en dat zijn grotere volumes voor zeetransport voor eetbare oliën en zonnebloemolie. We hebben besloten daarvoor de vloot te gaan uitbreiden met 12.000 dwt. Te beginnen met een zeeschip van 6000 dwt in januari 2023.’

Het tweede zeeschip zal in april 2023 in de vaart komen. Beide complete specialistische olietankers worden gebouwd door VeKa Scheepsbouw BV, de scheepswerf van Versluis.

Jacco Feenstra van Rabobank Nederland: ‘De aanvraag is een goede zet. De combinatie van zee- en binnenvaartspecialisten en een innovatieve scheepsbouwer is sterk.’

John Kraakman van Koole vult aan. ‘De presentatie van Volharding was overtuigend. Danny Werkman gaf aan dat hij binnen afzienbare tijd een eerste schip kon ombouwen en direct aan de vloot kon toevoegen. Het schip zagen wij al langsvaren voordat de financiering officieel rond was. Binnenvaartschip Volharding 10 werd door VeKa in Werkendam binnen drie weken omgebouwd tot eetbare oliëntanker en in de bekende Koole-kleuren gezet. Fantastisch om te zien!’

Nieuwe combinatie blijft Koole Shipping voeren

De nieuwe combinatie van Volharding Tankrederij zal nog enkele jaren de naam Koole Shipping blijven voeren en daarna volledig opgaan in Volharding.

In 2023 worden drie nieuwe schepen aan de vloot toegevoegd: een RVS duplex binnenvaarttanker van ruim 3000 ton en twee zeegaande eetbare oliën-tankers van elk 6000 dwt.

General manager van de rederij is Edwin Kreuger. Christiaan Tuin tekent voor de zeevaartbevrachting, Justin Kerst voor de binnenvaartbevrachting. Maurice Seinen houdt zich bezig met veiligheid.

Dit verhaal is aan u verteld door Volharding Group

BRAND STORIES

Bedrijven en organisaties in de logistiek zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

Heeft uw bedrijf ook een interessant verhaal? Neem contact met ons op en bekijk de mogelijkheden om ook te adverteren via Brand Stories.

Volharding Group koopt scheepvaartdivisie Koole Terminals | NT

Volharding Group koopt scheepvaartdivisie Koole Terminals

Brand Stories

Koole Terminals heeft de scheepvaartdivisie verkocht aan rederij Volharding Tankrederij BV. Koole Terminals is gespecialiseerd in de opslag, verwerking en logistiek van grote volumes van onder meer (hernieuwbare) brandstoffen en eetbare oliën. De Volharding Group is een joint venture tussen scheepsbouwer VeKa Group, binnenvaartrederij Scheepvaartbedrijf Dari en zeerederij VMS Shipping Group. Op woensdag 25 mei is de financiering officieel getekend op de terminal van Koole Terminals in de Botlek te Rotterdam.

Foto: Ries van Wendel de Joode
In deze editie van Brand Stories vertelt Volharding Group over de koop van de scheepvaartdivisie Koole Terminals. Organisaties in de logistiek zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

‘Met de verkoop is de weg vrij voor verdere investeringen in onder meer duurzame terminal-activiteiten en het faciliteren van de energietransitie in de keten’, zegt CEO John Kraakman van Koole. ‘Het gaat om in totaal twaalf binnenvaarttankers en drie zeeschepen, ook het personeel gaat mee in de overname. Wij wilden de divisie als een geheel verkopen met behoud van het serviceniveau naar onze klanten. Veel van onze shipping-klanten slaan ook producten bij ons op op de diverse terminals.’

VeKa, Dari en VMS hebben samen rederij Volharding opgezet

‘Koole heeft diverse geïnteresseerde partijen geconsulteerd. De Volharding kwam als beste naar voren’, geeft Kraakman aan. Aan Veka-directeur Peter Versluis gaf ik aan dat we een nieuw huis voor onze vloot zochten. Peter toonde al snel interesse. De combinatie van ondernemerschap, de aanwezige kennis en ervaring en de bereidheid te investeren in de vloot, zijn van doorslaggevende betekenis geweest om de vloot te verkopen aan Peter en zijn collega-ondernemers Danny en Rino Werkman, co-eigenaren van Scheepvaartbedrijf Dari en Erik van der Wiel, co-eigenaar van VMS Shipping

Scheepsbouwer VeKa heeft samen met Scheepvaartbedrijf Dari en VMS Shipping rederij Volharding opgezet. Deze rederij neemt de scheepvaartdivisie van Koole over. Foto: Ries van Wendel de Joode

Volharding Tankrederij

Versluis heeft samen met Dari en VMS Shipping de nieuwe rederij Volharding opgezet. Dari is het scheepvaartbedrijf van Danny en Rino Werkman. Zij zullen zich volledig richten op de binnenvaartvloot en de ontwikkeling van nieuwe schepen binnen de rederij. VMS Shipping is een joint-venture tussen Erik van de Wiel en Versluis.

De Volharding is voornemens om binnen een jaar drie nieuwe schepen toe te voegen aan de vloot; twee coasters en een binnenvaarttanker.

Scheepvaartbedrijf Dari

Danny Werkman van Dari: ‘Deze overname past precies in onze visie voor de toekomst. En is ook een kans voor ons om een nichemarkt aan te boren en dit met onze knowhow op een echt hoger en rendabeler niveau te brengen. De binnenvaart moet nog beter en schoner te werk gaan. En dat gaan wij binnen de Volharding laten zien. Tevens zien wij een enorme groei in deze markt en daar speelt Dari met onze partners Erik van de Wiel en Peter Versluis op in.’

VMS Shipping Group

Van de Wiel en Versluis zijn beide eigenaar van VMS en houden zich volledig bezig met de zeevaart. VMS Shipping, met een vloot van momenteel 22 zeeschepen, zal de complete zeevaartdivisie in begeleiding nemen, de vloot verder moderniseren en de internationale zeetransporten verder uitbreiden.

‘Wij zullen ons de komende maanden voornamelijk bezighouden met bestaande Koole-klanten’, zegt Van de Wiel. ‘De eerste behoefte is bekend en dat zijn grotere volumes voor zeetransport voor eetbare oliën en zonnebloemolie. We hebben besloten daarvoor de vloot te gaan uitbreiden met 12.000 dwt. Te beginnen met een zeeschip van 6000 dwt in januari 2023.’

Het tweede zeeschip zal in april 2023 in de vaart komen. Beide complete specialistische olietankers worden gebouwd door VeKa Scheepsbouw BV, de scheepswerf van Versluis.

Jacco Feenstra van Rabobank Nederland: ‘De aanvraag is een goede zet. De combinatie van zee- en binnenvaartspecialisten en een innovatieve scheepsbouwer is sterk.’

John Kraakman van Koole vult aan. ‘De presentatie van Volharding was overtuigend. Danny Werkman gaf aan dat hij binnen afzienbare tijd een eerste schip kon ombouwen en direct aan de vloot kon toevoegen. Het schip zagen wij al langsvaren voordat de financiering officieel rond was. Binnenvaartschip Volharding 10 werd door VeKa in Werkendam binnen drie weken omgebouwd tot eetbare oliëntanker en in de bekende Koole-kleuren gezet. Fantastisch om te zien!’

Nieuwe combinatie blijft Koole Shipping voeren

De nieuwe combinatie van Volharding Tankrederij zal nog enkele jaren de naam Koole Shipping blijven voeren en daarna volledig opgaan in Volharding.

In 2023 worden drie nieuwe schepen aan de vloot toegevoegd: een RVS duplex binnenvaarttanker van ruim 3000 ton en twee zeegaande eetbare oliën-tankers van elk 6000 dwt.

General manager van de rederij is Edwin Kreuger. Christiaan Tuin tekent voor de zeevaartbevrachting, Justin Kerst voor de binnenvaartbevrachting. Maurice Seinen houdt zich bezig met veiligheid.

Dit verhaal is aan u verteld door Volharding Group

BRAND STORIES

Bedrijven en organisaties in de logistiek zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

Heeft uw bedrijf ook een interessant verhaal? Neem contact met ons op en bekijk de mogelijkheden om ook te adverteren via Brand Stories.