Persoonlijk contact van een kleine forwarder met de kwaliteit van een multinational via Toll

Brand Story

Christian Vermonden is door Toll Group benoemd om het Belgische kantoor op de kaart te zetten. ‘Toll is onderdeel van de Japanse Post, dus op het gebied intra-Azië zijn we heel sterk; daar hebben we eigen magazijnen, schepen en containers. Vanuit Toll kwam de vraag of we ook goederen van en naar België en Noord-Frankrijk willen behandelen, net zoals ons Nederlandse kantoor de Nederlandse markt bedient. Dus daar richten we ons nu op.’

Foto: Toll Group
In deze editie van Brand Stories vertelt Toll Group over de nieuwe dienstverlening vanuit België. Organisaties in de logistiek zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

Toll houdt zich vooral bezig met het organiseren van lucht- en zeevracht. Tot voor kort werkte Toll met een agent in België, maar de groep heeft nu een volwaardig expeditiekantoor in Mechelen. ‘Daarbij kunnen we gebruikmaken van ons gigantische wereldwijde netwerk, Toll zit immers met eigen kantoren over de hele wereld. Met collega’s is het toch sneller schakelen dan met externe partners.’

ICT-systemen

Een ander voordeel is dat klanten van Toll België gebruik kunnen maken van de bestaande Toll ict-systemen bij de track-and-trace van hun goederen. ‘Klanten willen weten waar de goederen zijn en wanneer ze voorzien zijn aan te komen. Als er al dan niet vertragingen zijn, moeten ze direct geïnformeerd worden om hun eigen plannen erop te kunnen aanpassen. En niet te vergeten kunnen zij ook meeliften op de inkooptarieven van Toll bij de grote rederijen en luchtvaartmaatschappijen. We zijn als Belgische entiteit misschien wel een start-up, maar we hebben een heel groot moederbedrijf die ons ondersteunt. We zijn een expediteur met het persoonlijke contact van een kleine forwarder, maar de service en kwaliteit van een multinational.’

Een van de grootste uitdagingen om het Belgische kantoor van Toll uit te bouwen is de bekendheid in de markt, heeft Vermonden gemerkt. ‘Wereldwijd werken er 16.000 mensen bij Toll Global Forwarding, we staan in de Top 10 van grootste expediteuren wereldwijd. Toch kent niet iedereen ons in Noordwest-Europa, dus dat is nu onze eerste prioriteit. Daarbij richten we ons in eerste instantie op de kleine en middelgrote verladers, want die zijn het makkelijkst te benaderen. Al beperken we ons zeker niet tot één doelgroep, een goede expediteur neemt alles aan.’

Integraal

Zo ziet Vermonden kansen op de Noord-Franse markt. ‘Vergeet niet dat Antwerpen ook voor die regio de belangrijkste haven is. Hier in België zijn we tweetalig en liggen we wat dichter bij de Franse cultuur. Die markt benaderen vanuit Nederland is toch wat moeilijker. Er zijn heel veel partijen die een container van A naar B kunnen vervoeren. Maar waar wij echt naartoe willen groeien is dat wij een integraal onderdeel worden van de supply chain. Wij willen niet alleen die container van A naar B vervoeren, maar ook met klanten meedenken over wat ze kunnen doen om meer te besparen of over hoe ze hun CO2-footprint kunnen verlagen.’

Overigens is luchtvracht ook een belangrijke modaliteit voor Toll België. ‘Met Luik en Brussel hebben we hier twee belangrijke hubs. We liggen geografisch gezien eigenlijk behoorlijk goed voor Noordwest-Europa, dus daar gaan we heel actief op inzetten. Zeker omdat luchtvracht binnen de hele Toll Group een heel belangrijke pijler is.’

Douane-afhandeling

Omdat de ict-systemen van Toll vrijwel overal ter wereld voor douane-afhandeling gebruikt worden, zou je verwachten dat dit eenvoudig in het Belgische kantoor geïmplementeerd werd. Toch was dat nog niet zo eenvoudig, heeft Vermonden gemerkt. ‘De Belgische overheid heeft diverse eigen regels. Daarvoor moest ons systeem dus gecertificeerd worden, daar zijn we de afgelopen periode druk mee bezig geweest.’

Toll Group is een in Australië gevestigde dochteronderneming van Japan Post Holdings met activiteiten op het gebied van transport, opslag en logistiek op de weg, per spoor, over zee en door de lucht. Het bedrijf bestaat uit de divisie Contract Logistics in Azië en de expeditietak Global Forwarding, die wereldwijd actief is. In Nederland heeft de Toll Group al twee kantoren: in Rotterdam en Schiphol-Rijk.

Dit verhaal is aan u verteld door Toll Group.

BRAND STORIES

Bedrijven en organisaties in de logistiek zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

Heeft uw bedrijf ook een interessant verhaal? Neem contact met ons op en bekijk de mogelijkheden om ook te adverteren via Brand Stories.

Persoonlijk contact van een kleine forwarder met de kwaliteit van een multinational via Toll | NT

Persoonlijk contact van een kleine forwarder met de kwaliteit van een multinational via Toll

Brand Story

Christian Vermonden is door Toll Group benoemd om het Belgische kantoor op de kaart te zetten. ‘Toll is onderdeel van de Japanse Post, dus op het gebied intra-Azië zijn we heel sterk; daar hebben we eigen magazijnen, schepen en containers. Vanuit Toll kwam de vraag of we ook goederen van en naar België en Noord-Frankrijk willen behandelen, net zoals ons Nederlandse kantoor de Nederlandse markt bedient. Dus daar richten we ons nu op.’

Foto: Toll Group
In deze editie van Brand Stories vertelt Toll Group over de nieuwe dienstverlening vanuit België. Organisaties in de logistiek zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

Toll houdt zich vooral bezig met het organiseren van lucht- en zeevracht. Tot voor kort werkte Toll met een agent in België, maar de groep heeft nu een volwaardig expeditiekantoor in Mechelen. ‘Daarbij kunnen we gebruikmaken van ons gigantische wereldwijde netwerk, Toll zit immers met eigen kantoren over de hele wereld. Met collega’s is het toch sneller schakelen dan met externe partners.’

ICT-systemen

Een ander voordeel is dat klanten van Toll België gebruik kunnen maken van de bestaande Toll ict-systemen bij de track-and-trace van hun goederen. ‘Klanten willen weten waar de goederen zijn en wanneer ze voorzien zijn aan te komen. Als er al dan niet vertragingen zijn, moeten ze direct geïnformeerd worden om hun eigen plannen erop te kunnen aanpassen. En niet te vergeten kunnen zij ook meeliften op de inkooptarieven van Toll bij de grote rederijen en luchtvaartmaatschappijen. We zijn als Belgische entiteit misschien wel een start-up, maar we hebben een heel groot moederbedrijf die ons ondersteunt. We zijn een expediteur met het persoonlijke contact van een kleine forwarder, maar de service en kwaliteit van een multinational.’

Een van de grootste uitdagingen om het Belgische kantoor van Toll uit te bouwen is de bekendheid in de markt, heeft Vermonden gemerkt. ‘Wereldwijd werken er 16.000 mensen bij Toll Global Forwarding, we staan in de Top 10 van grootste expediteuren wereldwijd. Toch kent niet iedereen ons in Noordwest-Europa, dus dat is nu onze eerste prioriteit. Daarbij richten we ons in eerste instantie op de kleine en middelgrote verladers, want die zijn het makkelijkst te benaderen. Al beperken we ons zeker niet tot één doelgroep, een goede expediteur neemt alles aan.’

Integraal

Zo ziet Vermonden kansen op de Noord-Franse markt. ‘Vergeet niet dat Antwerpen ook voor die regio de belangrijkste haven is. Hier in België zijn we tweetalig en liggen we wat dichter bij de Franse cultuur. Die markt benaderen vanuit Nederland is toch wat moeilijker. Er zijn heel veel partijen die een container van A naar B kunnen vervoeren. Maar waar wij echt naartoe willen groeien is dat wij een integraal onderdeel worden van de supply chain. Wij willen niet alleen die container van A naar B vervoeren, maar ook met klanten meedenken over wat ze kunnen doen om meer te besparen of over hoe ze hun CO2-footprint kunnen verlagen.’

Overigens is luchtvracht ook een belangrijke modaliteit voor Toll België. ‘Met Luik en Brussel hebben we hier twee belangrijke hubs. We liggen geografisch gezien eigenlijk behoorlijk goed voor Noordwest-Europa, dus daar gaan we heel actief op inzetten. Zeker omdat luchtvracht binnen de hele Toll Group een heel belangrijke pijler is.’

Douane-afhandeling

Omdat de ict-systemen van Toll vrijwel overal ter wereld voor douane-afhandeling gebruikt worden, zou je verwachten dat dit eenvoudig in het Belgische kantoor geïmplementeerd werd. Toch was dat nog niet zo eenvoudig, heeft Vermonden gemerkt. ‘De Belgische overheid heeft diverse eigen regels. Daarvoor moest ons systeem dus gecertificeerd worden, daar zijn we de afgelopen periode druk mee bezig geweest.’

Toll Group is een in Australië gevestigde dochteronderneming van Japan Post Holdings met activiteiten op het gebied van transport, opslag en logistiek op de weg, per spoor, over zee en door de lucht. Het bedrijf bestaat uit de divisie Contract Logistics in Azië en de expeditietak Global Forwarding, die wereldwijd actief is. In Nederland heeft de Toll Group al twee kantoren: in Rotterdam en Schiphol-Rijk.

Dit verhaal is aan u verteld door Toll Group.

BRAND STORIES

Bedrijven en organisaties in de logistiek zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

Heeft uw bedrijf ook een interessant verhaal? Neem contact met ons op en bekijk de mogelijkheden om ook te adverteren via Brand Stories.