Zo organiseert Hunkemöller het werk van logistiek medewerkers

brand story

Het past precies. Dat geldt niet alleen voor de lingerie van winkelketen Hunkemöller, maar ook voor de tool waarmee het bedrijf intern communiceert. ‘Orderpickers hebben alle informatie gewoon in hun broekzak.’

Foto: Hunkemöller
In deze editie van Brand Stories vertelt Hunkemöller, een van de klanten van Keephub, waarom ze voor samenwerking kozen. Organisaties die veel te maken hebben met transport zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

Ze waren het bij Hunkemöller al jaren aan het voorbereiden: de komst van het nieuwe distributiecentrum in Almere. Het hypermoderne gebouw van ruim 41.000 vierkante meter, met daarin onder andere kantoorruimte en een warehouse, is sinds mei van dit jaar in gebruik. Het van oorsprong Nederlandse bedrijf werkt er onder meer aan het bevoorraden van de ruim 900 vestigingen die de keten inmiddels wereldwijd heeft.

Medewerkers betrokken houden

Zo strak als de komst van het nieuwe distributiecentrum gecoördineerd werd, zo goed houdt Hunkemöller ook de dagelijkse bedrijfsvoering in de gaten. Ook daarin heeft het bedrijf de afgelopen jaren steeds geïnnoveerd.

'We hebben heel lang gewerkt met een gewoon memobord, waarop we briefjes hingen om medewerkers te laten weten wat er speelde binnen het bedrijf', vertelt Hunkemöllers communicatiemanager Evelien Post. Ze is verantwoordelijk voor de interne communicatie in negentien landen. 'Later gebruikten we ook schermen die we op kantoor hingen, maar met de tool die we nu hebben, gaan we weer een stap verder.'

Post doelt daarmee op het platform van softwareleverancier Keephub. Keephub wil ervoor zorgen dat medewerkers zo min mogelijk tijd kwijt zijn aan randzaken die niet alleen demotiverend zijn, maar ook tijdrovend. Het platform dat Keephub ontwikkeld heeft, moet er dan ook voor zorgen dat personeel zich weer kan richten op de taken waarvoor zij echt zijn aangenomen.

Realtime op de hoogte

Post vertelt over Keephubs app waarmee werkgevers de communicatie met hun personeel kunnen vereenvoudigen. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om checklists, bestellingen of handleidingen te delen. Vooralsnog richt Hunkemöller zich met de app op het inzichtelijk maken van werkzaamheden en het delen van updates.
Medewerkers blijven realtime op de hoogte en weten daardoor precies wat er gebeurt binnen het bedrijf. Ook zien ze snel welke taken ze nog moeten oppakken.

'In tegenstelling tot de periode waarin we nog met het digitale scherm werkten, heb je nu alle informatie gewoon in je broekzak', legt Post uit. 'Dat is natuurlijk heel handig.'

Updates voor logistiek medewerkers

Bij Hunkemöller zijn het vooral de logistiek medewerkers en de vaste krachten die gebruikmaken van Keephub. 'Het is mooi dat zij alleen updates krijgen die voor hen relevant zijn', zegt ze. 'Een bericht over vervoer van A naar B hoeven we dus niet naar het hele bedrijf te sturen.' Volgens Keephub verhoogt die efficiënte communicatie de productiviteit met ongeveer 20 procent.

Ook zou de tool, die zowel op desktop als op smartphone beschikbaar is, de merkbetrokkenheid van medewerkers met gemiddeld 74 procent vergroten. Ook het werkplezier zou erop vooruit gaan, omdat het niet meer nodig is om voortdurend mails, chatberichten en andere notities te checken. Alles is simpelweg beschikbaar op één plek.

Nu Hunkemöller sinds een jaar met de nieuwe tool van Keephub werkt, kan communicatiemanager Post zeggen dat ze er heel tevreden over is. 'We werkten al langer met een voorganger van deze app, maar de huidige versie maakt de communicatie echt nog sneller. Het werkt gewoon goed.'

Functies aanpassen of toevoegen

Dat komt ook doordat Keephub nauw betrokken is bij Hunkemöllers dagelijkse gang van zaken. Keephubs customer success manager Laura van Delft houdt regelmatig in de gaten of de tool nog past bij wat de lingerieketen nodig heeft. 'Ik ga langs om te kijken hoe ons platform gebruikt wordt', vertelt ze. 'Dan bekijken we hoe het gaat met de betrokkenheid van medewerkers en of er misschien functies moeten worden aangepast of toegevoegd.'

De komende tijd werken Hunkemöller en Keephub samen verder aan de tool, die Van Delft omschrijft als ‘a new way of working’. De partners onderzoeken wat er technisch nog nodig is en met welke content medewerkers nog meer betrokken zouden kunnen worden bij de plannen van hun werkgever. Post: 'We weten wat we aan elkaar hebben en we kunnen echt op elkaar bouwen.'

Dit verhaal is aan u verteld door Keephub

BRAND STORIES

Bedrijven en organisaties in de logistiek zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

Heeft uw bedrijf ook een interessant verhaal? Neem contact met ons op en bekijk de mogelijkheden om ook te adverteren via Brand Stories.

Zo organiseert Hunkemöller het werk van logistiek medewerkers | NT

Zo organiseert Hunkemöller het werk van logistiek medewerkers

brand story

Het past precies. Dat geldt niet alleen voor de lingerie van winkelketen Hunkemöller, maar ook voor de tool waarmee het bedrijf intern communiceert. ‘Orderpickers hebben alle informatie gewoon in hun broekzak.’

Foto: Hunkemöller
In deze editie van Brand Stories vertelt Hunkemöller, een van de klanten van Keephub, waarom ze voor samenwerking kozen. Organisaties die veel te maken hebben met transport zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

Ze waren het bij Hunkemöller al jaren aan het voorbereiden: de komst van het nieuwe distributiecentrum in Almere. Het hypermoderne gebouw van ruim 41.000 vierkante meter, met daarin onder andere kantoorruimte en een warehouse, is sinds mei van dit jaar in gebruik. Het van oorsprong Nederlandse bedrijf werkt er onder meer aan het bevoorraden van de ruim 900 vestigingen die de keten inmiddels wereldwijd heeft.

Medewerkers betrokken houden

Zo strak als de komst van het nieuwe distributiecentrum gecoördineerd werd, zo goed houdt Hunkemöller ook de dagelijkse bedrijfsvoering in de gaten. Ook daarin heeft het bedrijf de afgelopen jaren steeds geïnnoveerd.

'We hebben heel lang gewerkt met een gewoon memobord, waarop we briefjes hingen om medewerkers te laten weten wat er speelde binnen het bedrijf', vertelt Hunkemöllers communicatiemanager Evelien Post. Ze is verantwoordelijk voor de interne communicatie in negentien landen. 'Later gebruikten we ook schermen die we op kantoor hingen, maar met de tool die we nu hebben, gaan we weer een stap verder.'

Post doelt daarmee op het platform van softwareleverancier Keephub. Keephub wil ervoor zorgen dat medewerkers zo min mogelijk tijd kwijt zijn aan randzaken die niet alleen demotiverend zijn, maar ook tijdrovend. Het platform dat Keephub ontwikkeld heeft, moet er dan ook voor zorgen dat personeel zich weer kan richten op de taken waarvoor zij echt zijn aangenomen.

Realtime op de hoogte

Post vertelt over Keephubs app waarmee werkgevers de communicatie met hun personeel kunnen vereenvoudigen. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om checklists, bestellingen of handleidingen te delen. Vooralsnog richt Hunkemöller zich met de app op het inzichtelijk maken van werkzaamheden en het delen van updates.
Medewerkers blijven realtime op de hoogte en weten daardoor precies wat er gebeurt binnen het bedrijf. Ook zien ze snel welke taken ze nog moeten oppakken.

'In tegenstelling tot de periode waarin we nog met het digitale scherm werkten, heb je nu alle informatie gewoon in je broekzak', legt Post uit. 'Dat is natuurlijk heel handig.'

Updates voor logistiek medewerkers

Bij Hunkemöller zijn het vooral de logistiek medewerkers en de vaste krachten die gebruikmaken van Keephub. 'Het is mooi dat zij alleen updates krijgen die voor hen relevant zijn', zegt ze. 'Een bericht over vervoer van A naar B hoeven we dus niet naar het hele bedrijf te sturen.' Volgens Keephub verhoogt die efficiënte communicatie de productiviteit met ongeveer 20 procent.

Ook zou de tool, die zowel op desktop als op smartphone beschikbaar is, de merkbetrokkenheid van medewerkers met gemiddeld 74 procent vergroten. Ook het werkplezier zou erop vooruit gaan, omdat het niet meer nodig is om voortdurend mails, chatberichten en andere notities te checken. Alles is simpelweg beschikbaar op één plek.

Nu Hunkemöller sinds een jaar met de nieuwe tool van Keephub werkt, kan communicatiemanager Post zeggen dat ze er heel tevreden over is. 'We werkten al langer met een voorganger van deze app, maar de huidige versie maakt de communicatie echt nog sneller. Het werkt gewoon goed.'

Functies aanpassen of toevoegen

Dat komt ook doordat Keephub nauw betrokken is bij Hunkemöllers dagelijkse gang van zaken. Keephubs customer success manager Laura van Delft houdt regelmatig in de gaten of de tool nog past bij wat de lingerieketen nodig heeft. 'Ik ga langs om te kijken hoe ons platform gebruikt wordt', vertelt ze. 'Dan bekijken we hoe het gaat met de betrokkenheid van medewerkers en of er misschien functies moeten worden aangepast of toegevoegd.'

De komende tijd werken Hunkemöller en Keephub samen verder aan de tool, die Van Delft omschrijft als ‘a new way of working’. De partners onderzoeken wat er technisch nog nodig is en met welke content medewerkers nog meer betrokken zouden kunnen worden bij de plannen van hun werkgever. Post: 'We weten wat we aan elkaar hebben en we kunnen echt op elkaar bouwen.'

Dit verhaal is aan u verteld door Keephub

BRAND STORIES

Bedrijven en organisaties in de logistiek zitten vol inspirerende en informatieve verhalen. In Brand Stories worden deze door hen rechtstreeks aan u verteld.

Heeft uw bedrijf ook een interessant verhaal? Neem contact met ons op en bekijk de mogelijkheden om ook te adverteren via Brand Stories.