Transparantie

Er hing de laatste jaren veel geheimzinnigheid rond de luchtvrachtportal Aircargoshop. Niet handig als het grote nut van het initiatief is om meer transparantie in de markt te brengen.

Dat begon al toen vanuit de verladersorganisatie EVO ruim twee jaar geleden het plan werd gelanceerd om de expediteur te passeren bij het boeken van luchtvracht en de verladers partijen uitnodigden om een elektronisch platform, een vliegwinkel voor luchtvracht, op te zetten.

Daarna was het lange tijd stil tot oud-directielid van Rhenus Logistics in Nederland, Paul Parramore, eind vorig jaar kenbaar maakte de consultant te zijn die het boekingsplatform zou opzetten. Bevlogen hield de luchtvrachtmanager in ruste een pleidooi voor Aircargoshop. Het initiatief moest een revolutie teweegbrengen in de luchtvrachtmarkt en daarnaast snelheid, transparantie en prijsvoordelen voor de verlader brengen. De gevestigde orde aan expediteurs was gewaarschuwd. Over een aspect was Parramore minder open. Wie waren nu de geldschieters van deze revolutie?

Na wat speurwerk van deze krant blijkt nu Rhenus Alpina, het investeringsvehikel van de Duitse transportgigant Rhenus AG, de grote geldschieter achter deze revolutie te zijn. Daarmee kunnen vraagtekens worden gezet bij de neutraliteit van Aircargoshop. Dat is waarschijnlijk ook de reden waarom er lange tijd zo geheimzinnig is gedaan over het initiatief en Rhenus tegen beter weten in alle betrokkenheid nu ontkent. Dat is om met Prinses Máxima te spreken ‘een beetje dom’. Aircargoshop staat voor transparantie in de markt en een nieuwe aanpak. Dat betekent open communicatie. De geldschieters zouden dan ook trots moeten zijn dat ze hun Zwitserse francs aan dit unieke project spenderen en dit van de daken moeten schreeuwen. Rhenus laadt nu ongewild de verdenking op zich dat er iets mis is met Aircargoshop. Hier spinnen alleen de critici garen bij.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af

Start abonnement

Transparantie | NT

Transparantie

Er hing de laatste jaren veel geheimzinnigheid rond de luchtvrachtportal Aircargoshop. Niet handig als het grote nut van het initiatief is om meer transparantie in de markt te brengen.

Dat begon al toen vanuit de verladersorganisatie EVO ruim twee jaar geleden het plan werd gelanceerd om de expediteur te passeren bij het boeken van luchtvracht en de verladers partijen uitnodigden om een elektronisch platform, een vliegwinkel voor luchtvracht, op te zetten.

Daarna was het lange tijd stil tot oud-directielid van Rhenus Logistics in Nederland, Paul Parramore, eind vorig jaar kenbaar maakte de consultant te zijn die het boekingsplatform zou opzetten. Bevlogen hield de luchtvrachtmanager in ruste een pleidooi voor Aircargoshop. Het initiatief moest een revolutie teweegbrengen in de luchtvrachtmarkt en daarnaast snelheid, transparantie en prijsvoordelen voor de verlader brengen. De gevestigde orde aan expediteurs was gewaarschuwd. Over een aspect was Parramore minder open. Wie waren nu de geldschieters van deze revolutie?

Na wat speurwerk van deze krant blijkt nu Rhenus Alpina, het investeringsvehikel van de Duitse transportgigant Rhenus AG, de grote geldschieter achter deze revolutie te zijn. Daarmee kunnen vraagtekens worden gezet bij de neutraliteit van Aircargoshop. Dat is waarschijnlijk ook de reden waarom er lange tijd zo geheimzinnig is gedaan over het initiatief en Rhenus tegen beter weten in alle betrokkenheid nu ontkent. Dat is om met Prinses Máxima te spreken ‘een beetje dom’. Aircargoshop staat voor transparantie in de markt en een nieuwe aanpak. Dat betekent open communicatie. De geldschieters zouden dan ook trots moeten zijn dat ze hun Zwitserse francs aan dit unieke project spenderen en dit van de daken moeten schreeuwen. Rhenus laadt nu ongewild de verdenking op zich dat er iets mis is met Aircargoshop. Hier spinnen alleen de critici garen bij.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een abonnement af

Start abonnement