Alles draait weer om marktaandeel

Wanneer er meer slots zijn dan lading, komen de tarieven voor maritiem containervervoer onder druk te staan.

De rederijen zien hun inkomsten dan verminderen, maar dat gaat meestal ook gepaard met een daling van de prijzen op de chartermarkt. Op dit ogenblik is er in de lijnvaart echter een bizarre evolutie aan de gang, waarbij de tarieven op een aantal belangrijke routes dalen, terwijl de chartertarieven blijven stijgen. Deze tariefdiscrepantie is twee keer slecht nieuws voor de boekhouders van de rederijen: de inkomsten dalen en de uitgaven stijgen.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Alles draait weer om marktaandeel | NT

Alles draait weer om marktaandeel

Wanneer er meer slots zijn dan lading, komen de tarieven voor maritiem containervervoer onder druk te staan.

De rederijen zien hun inkomsten dan verminderen, maar dat gaat meestal ook gepaard met een daling van de prijzen op de chartermarkt. Op dit ogenblik is er in de lijnvaart echter een bizarre evolutie aan de gang, waarbij de tarieven op een aantal belangrijke routes dalen, terwijl de chartertarieven blijven stijgen. Deze tariefdiscrepantie is twee keer slecht nieuws voor de boekhouders van de rederijen: de inkomsten dalen en de uitgaven stijgen.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen