Dilemma’s bij vervoer gevaarlijke stoffen

Incidenten met gevaarlijke stoffen leiden bijna altijd tot vervolgvragen over de veiligheid van het vervoer en mogelijke maatregelen om deze gevaren aan te pakken.

Sommige lezers herinneren zich misschien nog het Bunce field incident uit 2005. Bij een Engels dorpje vonden op een groot brandstofdepot verschillende explosies plaats, gevolgd door een grootschalige brand. Naast 43 gewonden veroorzaakte het incident grote schade aan de voorzieningen op het depot, de omliggende woningen en bedrijven. Ongeveer tweeduizend personen werden geëvacueerd, het depot was grotendeels verwoest. Naar aanleiding van dit incident is in heel Europa het beleid voor de opslag v

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Reacties

Word er dan het vaststellen door de gemeentes bij uitbreiding van woonwijken ook rekening mee gehouden dat de wijken niet meer kunnen uitbreiden naar de snelwegen/spoortrajecten toe.
Hier schort het dus vaak aan gaan weer uitbreiden en dan weer klagen dat de risico’s te groot worden.
Denk dat veel gemeenten wvb dit dan ook boter op het hoofd hebben.

Geplaatst door: Jannes van Biessum op
Dilemma’s bij vervoer gevaarlijke stoffen | NT

Dilemma’s bij vervoer gevaarlijke stoffen

Incidenten met gevaarlijke stoffen leiden bijna altijd tot vervolgvragen over de veiligheid van het vervoer en mogelijke maatregelen om deze gevaren aan te pakken.

Sommige lezers herinneren zich misschien nog het Bunce field incident uit 2005. Bij een Engels dorpje vonden op een groot brandstofdepot verschillende explosies plaats, gevolgd door een grootschalige brand. Naast 43 gewonden veroorzaakte het incident grote schade aan de voorzieningen op het depot, de omliggende woningen en bedrijven. Ongeveer tweeduizend personen werden geëvacueerd, het depot was grotendeels verwoest. Naar aanleiding van dit incident is in heel Europa het beleid voor de opslag v

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu

Reacties

Word er dan het vaststellen door de gemeentes bij uitbreiding van woonwijken ook rekening mee gehouden dat de wijken niet meer kunnen uitbreiden naar de snelwegen/spoortrajecten toe.
Hier schort het dus vaak aan gaan weer uitbreiden en dan weer klagen dat de risico’s te groot worden.
Denk dat veel gemeenten wvb dit dan ook boter op het hoofd hebben.

Geplaatst door: Jannes van Biessum op