Spoor niet gebaat bij woordspelletjes

Het lijken zware jaren te gaan worden voor het spoorgoederenvervoer in Nederland. Zes jaar na het gereedkomen van de door de sector zo gewenste Betuweroute, ziet de nabije toekomst er somber uit.

Over een deel van de problemen op het spoor kunnen we zeggen: eerst het zuur, dan het zoet. De aansluiting van diezelfde Betuweroute op het Duitse netwerk zorgt voor overlast en capaciteitsgebrek, maar is op lange termijn noodzakelijk voor een adequate spoorverbinding van de Nederlandse havens met het Europese achterland.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Spoor niet gebaat bij woordspelletjes | NT

Spoor niet gebaat bij woordspelletjes

Het lijken zware jaren te gaan worden voor het spoorgoederenvervoer in Nederland. Zes jaar na het gereedkomen van de door de sector zo gewenste Betuweroute, ziet de nabije toekomst er somber uit.

Over een deel van de problemen op het spoor kunnen we zeggen: eerst het zuur, dan het zoet. De aansluiting van diezelfde Betuweroute op het Duitse netwerk zorgt voor overlast en capaciteitsgebrek, maar is op lange termijn noodzakelijk voor een adequate spoorverbinding van de Nederlandse havens met het Europese achterland.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen