Capaciteit ‘is king’ (Column)

Ton&teu

Er is de afgelopen weken veel geschreven en geklaagd over de explosieve stijging van de containertarieven. De oorzaken zijn bekend: Covid-19, de lage rente, een onbedwingbare drang tot online shoppen. En natuurlijk niet te vergeten de overnames, fusies en allianties van de containerrederijen die in de afgelopen decennia hebben plaats gevonden. Minder dan tien rederijen van formaat en capaciteit beheersen de huidige wereldmarkt.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Capaciteit ‘is king’ (Column) | NT

Capaciteit ‘is king’ (Column)

Ton&teu

Er is de afgelopen weken veel geschreven en geklaagd over de explosieve stijging van de containertarieven. De oorzaken zijn bekend: Covid-19, de lage rente, een onbedwingbare drang tot online shoppen. En natuurlijk niet te vergeten de overnames, fusies en allianties van de containerrederijen die in de afgelopen decennia hebben plaats gevonden. Minder dan tien rederijen van formaat en capaciteit beheersen de huidige wereldmarkt.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen