Haal Maersk naar Schiphol!

TON & teu

De logistieke wereld werd vorige week verrast met de aankondiging van de Franse CMA CMG dat zij een belang van 9% Air France KLM zal nemen. De rederij is net zoals de branchegenoten Maersk en MSC een strak georganiseerd, centraal geleid bedrijf, vermogend en met een visie op de toekomst tonen. Dat geld gebruiken ze niet alleen om in te breken in het landvervoer en de luchtvrachtmarkt, maar ook om een digitaal verkoop-en service-netwerk op te zetten, waar geen expediteur meer an te pas komt. Datagegevens van de verlader en hun logistieke bewegingen zijn nu eenmaal macht. Dat hebben Amazon, maar ook de grote integrators als UPS en FedEx al laten zien.

Foto: Maersk

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Haal Maersk naar Schiphol! | NT

Haal Maersk naar Schiphol!

TON & teu

De logistieke wereld werd vorige week verrast met de aankondiging van de Franse CMA CMG dat zij een belang van 9% Air France KLM zal nemen. De rederij is net zoals de branchegenoten Maersk en MSC een strak georganiseerd, centraal geleid bedrijf, vermogend en met een visie op de toekomst tonen. Dat geld gebruiken ze niet alleen om in te breken in het landvervoer en de luchtvrachtmarkt, maar ook om een digitaal verkoop-en service-netwerk op te zetten, waar geen expediteur meer an te pas komt. Datagegevens van de verlader en hun logistieke bewegingen zijn nu eenmaal macht. Dat hebben Amazon, maar ook de grote integrators als UPS en FedEx al laten zien.

Foto: Maersk

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu