Roekeloos krimpplan geen gelopen race (column)

Raad & Recht

‘A crazy decision to cut Schiphol-Airport off at its knees.’ Zo kwalificeerde de IATA de aankondiging van minister Harbers om vanaf 29 oktober 2023 het aantal jaarlijkse vluchten te verminderen tot 440.000. Ook KLM, ACN, BARIN en Evofenedex reageerden onthutst. De risico’s van het besluit zijn enorm. Eerder toegekende historische slots komen ten dele te vervallen, de KLM kan elders tegenmaatregelen verwachten en door de slot-schaarste worden freighters goeddeels uit de markt gedrukt. Dat roept de vraag op, hoe het juridisch staat met de haalbaarheid van het plan. Niet goed, kan ik u alvast verklappen.

Foto: Schiphol

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Roekeloos krimpplan geen gelopen race (column) | NT

Roekeloos krimpplan geen gelopen race (column)

Raad & Recht

‘A crazy decision to cut Schiphol-Airport off at its knees.’ Zo kwalificeerde de IATA de aankondiging van minister Harbers om vanaf 29 oktober 2023 het aantal jaarlijkse vluchten te verminderen tot 440.000. Ook KLM, ACN, BARIN en Evofenedex reageerden onthutst. De risico’s van het besluit zijn enorm. Eerder toegekende historische slots komen ten dele te vervallen, de KLM kan elders tegenmaatregelen verwachten en door de slot-schaarste worden freighters goeddeels uit de markt gedrukt. Dat roept de vraag op, hoe het juridisch staat met de haalbaarheid van het plan. Niet goed, kan ik u alvast verklappen.

Foto: Schiphol

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen