Komst zero emissiezones levert amper problemen op

TON & teu

Er zijn al discussies over de haalbaarheid van zero emissiezones voor vrachtwagens sinds het besluit van de toenmalig staatssecretaris Van Velthoven (Infrastructuur) in 2021 om deze zones in 30 tot 40 Nederlandse steden vanaf 2025 mogelijk te maken. Vooral het verbod op diesel- en lng-vrachtwagens in deze gebieden stuit op veel weerstand. Gelukkig wordt de soep niet zo heet gegeten als deze wordt opgediend, omdat er goede afspraken zijn gemaakt over een overgangsregeling voor de periode tussen 2025 en 2030.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 17,00 10,20 per login / per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk aanbieding

Komst zero emissiezones levert amper problemen op | NT

Komst zero emissiezones levert amper problemen op

TON & teu

Er zijn al discussies over de haalbaarheid van zero emissiezones voor vrachtwagens sinds het besluit van de toenmalig staatssecretaris Van Velthoven (Infrastructuur) in 2021 om deze zones in 30 tot 40 Nederlandse steden vanaf 2025 mogelijk te maken. Vooral het verbod op diesel- en lng-vrachtwagens in deze gebieden stuit op veel weerstand. Gelukkig wordt de soep niet zo heet gegeten als deze wordt opgediend, omdat er goede afspraken zijn gemaakt over een overgangsregeling voor de periode tussen 2025 en 2030.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen