Kartelvrijstelling containervaart is onhoudbaar

Commentaar

Verladers die gebruikmaken van de spotmarkt in het containervervoer weten al een tijdje hoe laat het is. Maar vanaf nu zijn ook de grote verladers en expediteurs die werken met jaarcontracten bij de rederijen aan de beurt. Zij moeten een tariefsverhoging van gemiddeld 150% slikken. Een container importeren is daardoor 2,5 keer zo duur als vorig jaar.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Kartelvrijstelling containervaart is onhoudbaar | NT

Kartelvrijstelling containervaart is onhoudbaar

Commentaar

Verladers die gebruikmaken van de spotmarkt in het containervervoer weten al een tijdje hoe laat het is. Maar vanaf nu zijn ook de grote verladers en expediteurs die werken met jaarcontracten bij de rederijen aan de beurt. Zij moeten een tariefsverhoging van gemiddeld 150% slikken. Een container importeren is daardoor 2,5 keer zo duur als vorig jaar.

Dit artikel verder lezen?

De koning wordt 57 jaar en NT trakteert:

Ontvang 57% korting op een Digitaal abonnement!

Abonneer nu