Beperk het rubber op de weg

Commentaar

Zero-emissie is niet echt zero-emissie. Uitstoot van voertuigen komt uit meer bronnen dan alleen een uitlaatpijp. Zo weegt een elektrische Tesla Model 3 maar liefst 1800 kg – zo’n 400 kg meer dan zijn collega’s op benzine – waardoor autobanden van elektrische voertuigen veel meer rubber op de weg achterlaten. Dat geldt ook bij elektrische trucks. Zij hebben weliswaar (nu nog) hetzelfde maximumgewicht als dieseltrucks, maar het gewicht van een rijdende lege elektrische truck is een stuk hoger. Daarom is het goed dat er regels komen voor uitstoot via banden en remmen.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen

Beperk het rubber op de weg | NT

Beperk het rubber op de weg

Commentaar

Zero-emissie is niet echt zero-emissie. Uitstoot van voertuigen komt uit meer bronnen dan alleen een uitlaatpijp. Zo weegt een elektrische Tesla Model 3 maar liefst 1800 kg – zo’n 400 kg meer dan zijn collega’s op benzine – waardoor autobanden van elektrische voertuigen veel meer rubber op de weg achterlaten. Dat geldt ook bij elektrische trucks. Zij hebben weliswaar (nu nog) hetzelfde maximumgewicht als dieseltrucks, maar het gewicht van een rijdende lege elektrische truck is een stuk hoger. Daarom is het goed dat er regels komen voor uitstoot via banden en remmen.

Dit artikel verder lezen?

Word abonnee voor 34,25 per maand en krijg toegang tot alle premium artikelen.

Bekijk de abonnementen