Nederlandse chauffeurs krijgen dit jaar te maken met een bijzondere 1 april-grap: vanaf dan mogen ze gemiddeld nog maar 48 uur per week werken. Maar niet heus, zolang ze zich maar aan de rij- en rusttijden houden, kunnen ze best meer uren blijven maken, zoals velen graag willen.
Wegvervoer
EVO: langer verblijf in cabine misschien toch toegestaan
Verladersorganisatie EVO acht de kans aanwezig dat chauffeurs in Frankrijk en België hun lange rustperiodes toch in de c...
Wegvervoer
Patronaal attest niet meer verplicht in Europa
Tot genoegen van de transportsector vervalt op 2 maart aanstaande in het wegvervoer het zogenoemde patronaal attest.
‘Code rood’ door zeer zware storm
De zeer zware zuidwesterstorm die maandag over Nederland raast, veroorzaakte een extra drukke ochtendspits, zorgt voor ve...
Vervoerders claimen miljarden aan Duitse tol terug
Wegvervoerders claimen voor miljarden aan in Duitsland betaalde 'Maut' terug.
Ze doen dat op grond van een uitspraak van ...
Spoordienst tussen Krems en Noord-Duitse havens
Sinds kort is er een geregelde spoorverbinding tussen de Oostenrijkse Donauhaven Krems en de Noord-Duitse havens Hamburg ...
Veel chauffeurs sjoemelen met rijtijden
Meer dan de helft van de chauffeurs in het wegvervoer sjoemelt weleens met de rij- en rusttijden.
Die conclusie levert ee...
Brussel maant lidstaten om werktijden chauffeurs
De Europese Commissie heeft zeven lidstaten gewaarschuwd dat de zelfstandige chauffeurs uit die landen zich moeten houden...
Zelfstandige Duitse chauffeurs krijgen wettelijke arbeidstijden
Zelfstandige chauffeurs in het Duitse wegvervoer moeten zich in de toekomst houden aan wettelijk vastgelegde arbeidstijde...
In 48 uur kun je 55 uur werken
Eigen rijders blijven buiten de 48-urige werkweek, die op 1 april van kracht wordt. Maar ook voor loonchauffeurs verander...