Het opleiden van logistieke medewerkers is een bedrijfstak op zich. Loodsmedewerkers moeten steeds meer weten en kunnen, maar ook andere takken zitten te springen om gediplomeerde mensen. Geen wonder dat er steeds meer en bredere opleidingen komen. Maar daarnaast is de arbeidsmarkt erg onzeker en verdwijnen er banen in de havens door de automatisering en in het wegvoer door de concurrentie van Oost-Europese chauffeurs.
Tempo-Team gaat twitteren om jonge chauffeurs te lokken
Uitzender Tempo-Team gaat de 'social media' inzetten om iets te doen tegen de onbalans tussen vraag en aanbod op de markt...
Saksen houdt vast aan lzv-proef
De Duitse deelstaat Saksen houdt vast aan de proef met ecocombi’s.
Dat heeft minister van verkeer Sven Morlok van de de...
Carrière: TNT Mobility schoolt postbodes om tot chauffeur
Volgens TNT Mobility heeft een postbode alle kwaliteiten in huis om vrachtwagenchauffeur te worden. Eigenlijk ontbreekt a...
Carrière: Te weinig vis in de kweekvijver
Opleidingen voor transport en logistiek weten te weinig studenten aan te trekken om straks aan de vraag naar personeel te...
Carrière: ‘Werken en leren hand in hand’
Carrière maken kan in de logistieke praktijk niet zonder de schoolbanken. Iedere stap kent wel een begeleidende opleidin...
Carrière: Hypermodern of verouderd?
De Nederlandse zeevaartscholen zijn in samenwerking met de rederijen bezig hun opleidingen te moderniseren. Het Rotterdam...
Carrière: Sleutelfiguur is schaars artikel
Met de aanhoudende groei in de logistieke sector groeit de behoefte aan goed opgeleid middenkader. Zulke mensen worden sc...
Carrière: De praktijk als leerschool
Behalve de zeevaartschool was er vroeger eigenlijk maar één logistieke leerschool: de praktijk.
Carrière: Meer en breder
Met solide groeiprognoses voor de komende jaren lijkt de logistieke sector een zekere werkomgeving. Het onderwijs springt...