Het opleiden van logistieke medewerkers is een bedrijfstak op zich. Loodsmedewerkers moeten steeds meer weten en kunnen, maar ook andere takken zitten te springen om gediplomeerde mensen. Geen wonder dat er steeds meer en bredere opleidingen komen. Maar daarnaast is de arbeidsmarkt erg onzeker en verdwijnen er banen in de havens door de automatisering en in het wegvoer door de concurrentie van Oost-Europese chauffeurs.
Logistiek
Gebrek aan top-logistici nu echt nijpend
De schaarste aan logistieke managers op hbo-niveau neemt nog steeds toe. Er is op dit moment zelfs een nijpend gebrek aan...
Wegvervoer
Wegvervoer kan het werk nauwelijks aan
De goede stemming in het Nederlandse wegvervoer en de logistieke dienstverlening zette zich voort in het derde kwartaal v...
Wegvervoer
Nieuwe wet: ook vakantiegeld berekenen in overuren
Begin volgend jaar wordt in Nederland een nieuwe wet van kracht die voorschrijft dat over overuren ook vakantiegeld moet ...
Spoorvervoer
Alexander Doll nieuwe logistieke topman DB
Alexander Doll krijgt de verantwoordelijkheid voor de divisie goederenvervoer en logistiek bij Deutsche Bahn. Doll was de...
Wegvervoer
Wegvervoer werft veel nieuwe chauffeurs, maar tekort blijft groot
Er zijn dit jaar 2600 'zij-instromers' als chauffeur in het Nederlandse wegvervoer aan de slag gegaan. De komende jaren z...
Wegvervoer
Ikea-vervoerder Brinkman ‘gefileerd’ door inspectiedienst
Wegvervoerder Brinkman Trans Holland uit Emmen, die veel rijdt voor Ikea, houdt zich nauwelijks aan de wet. Dat concludee...
Wegvervoer
Wegvervoer wacht ‘miljoenenclaim’ wegens te lage beloning vrije dagen
Veel ondernemingen in het Nederlandse wegvervoer hangt een forse claim boven het hoofd wegens achterstallige loonbetaling...
Logistiek
Arvato breidt dc in Gennep fors uit
Logistiek dienstverlener Arvato SCM Solutions heeft zijn vestiging in het Noord-Limburgse Gennep verdubbeld tot 56.000 vi...
Wegvervoer
Duitsland wil ook truckers van zeventien op wegen toelaten
Duitsland wil de minimumleeftijd voor het mogen besturen van een vrachtauto verlagen naar zeventien jaar. De verkeersveil...
Wegvervoer
Chauffeurs zien sociaal klimaat in Europees wegvervoer niet verbeteren
Chauffeurs hebben steeds meer klachten over het sociale beleid van de Europese Commissie. De sociale dumping wordt slecht...