Hij mag omstreden en duur zijn, toch is de Betuweroute definitief open. Wanneer de oosterburen een aansluiting maken, ontstaat er dan een IJzeren Zijderoute?
Omleidingen goederentreinen tijdens werk aan Duitse Betuweroute
Goederentreinen op weg naar Duitsland en Midden- en Oost-Europa moeten met ingang van volgend jaar in een aantal gevallen...
Duizenden bezwaren tegen Duitse spooruitbreiding voor Betuwelijn
Tegen de uitbreiding van de spoorlijn Emmerich-Oberhausen, in het verlengde van de Betuweroute, zijn 8000 klachten van bu...
Brabant ziet veel kansen voor kleine duwvaart
In de provincie Noord-Brabant kan een belangrijk deel van het vervoer van de weg naar het water worden gehaald door gebru...
‘Gouden’ Green Award alleen voor zeer schone binnenschepen
Green Award, het programma voor de verduurzaming van de zee- en binnenvaart, gaat voortaan binnenschepen in verschillende...
Panteia: in transport dit jaar volumegroei van ruim 1%
De transportsector in Nederland mag dit jaar een groei van de te vervoeren volumes van 1,1% tegemoetzien.
Volgend jaar za...
‘Schade derde spoor valt mee’
Het ministerie van Infrastructuur en Milieu vindt het ‘veel te vroeg’ voor de conclusie dat de spoorsector schade lij...
100.000ste trein over Betuweroute
Sinds de opening van de Betuweroute in 2007 zijn er 100.000 treinen overheen gegaan.
Dit meldt Keyrail, de beheerder van ...
Mansveld moet onderzoek Betuweroute doen
Staatssecretaris Mansveld (Infrastructuur) moet de veiligheidsrisico's en overlast door goederenvervoer in Overijssel in ...
‘Meer giftreinen weer over passagiersnet’
De komende jaren rijden er weer volop goederentreinen, ook die met gevaarlijke stoffen, door Nederlandse steden.
Duitslan...
CDA: ‘Schade door werk aan Betuweroute beperken’
Het CDA vindt dat de overheid eerder plannen had moeten maken om de schade voor de spoorsector als gevolg van de capacite...