Hij mag omstreden en duur zijn, toch is de Betuweroute definitief open. Wanneer de oosterburen een aansluiting maken, ontstaat er dan een IJzeren Zijderoute?
Mansveld: geen aantakking op Betuweroute
Staatssecretaris Mansveld is niet van zins om te wachten op de uitkomst van het onderzoek van Gelderland, Overijssel en h...
KNV: voorrang voor PHS
Zonder voltooiing van het Programma Hoogfrequent Spoor (PHS) leveren overige investeringen in het spoor onvoldoende op. D...
Vervoer op Betuwelijn zwaar gehinderd door uitbouw Duits spoor
Als de bouw van het Duitse derde spoor in het verlengde van de Betuwelijn begint, kan het spoorvervoer over die verbindin...
‘Logistiek plan’ tijdens bouw derde spoor
Staatssecretaris Wilma Mansveld (I&M) heeft beheerders, vervoerders en verladers gevraagd een 'logistiek plan' te mak...
Minder treinen over Betuweroute
Staatssecretaris Wilma Mansveld laat de eis vallen dat minstens 80% van de goederentreinen tussen Rotterdam en Duitsland ...
Akkoord over financiering Duits deel Betuwelijn
In Duitsland is een politiek akkoord bereikt over de financiering van het derde spoor tussen Emmerich en Oberhausen, in h...
VolkerRail gaat Betuweroute onderhouden
Spooraannemer VolkerRail, onderdeel van VolkerWessels, gaat de komende vijf jaar vanaf oktober het onderhoud van de Betuw...
Start bouw derde spoor pas in 2016
De uitbreiding van de Duitse aansluiting op de Betuweroute met de bouw van een derde spoor op het traject Emmerich-Oberha...
ERTMS op Betuweroute ‘vrijwel probleemloos’
Het Europese spoorveiligheidssysteem ERTMS werkt 'vrijwel probleemloos' op de Betuweroute sinds daar in de zomer van 2012...
‘Snelle aanleg Duits deel Betuweroute’
De Duitse deelstaat Noordrijn-Westfalen zegt alles in het werk te stellen om het Duitse deel van de Betuweroute zo snel m...