Stefan Verberckmoes is redacteur voor Nieuwsblad Transport en het Belgische zusterblad De Lloyd. Hij volgt hoofdzakelijk de lijnvaart- en ro/ro-sector.
Blog: Hamburgse rederijen laten een kans liggen
Hapag-Lloyd en Hamburg Süd leken het perfecte koppel.
De fusie waarover beide Hamburgse carriers onderhandelden leek gem...
Kranich moet zich wel kranig houden
Het gebeurt wel vaker dat we in deze krant verklaringen publiceren die tegenstrijdig lijken.
Vorige week meldden we dat d...
Strijd om grote carriers laait op
In vergelijking met Rotterdam en Antwerpen blijft het Franse Le Havre een relatief kleine containerhaven.
Maar de Fransen...
Verleiding is groot om slotkosten te drukken
De Japanse rederij “K” Line lijkt uiteindelijk ook niet de verleiding te kunnen weerstaan om de kosten te drukken doo...
Zeehavens staan open voor samenwerking
Tijdens ons NT Havendebat 2012 zouden de ceo’s van de havenbesturen van Antwerpen, Duisburg, Hamburg en Rotterdam de de...
Wie niet horen wil, moet maar voelen
Er komt maar geen einde aan de jojo-beweging die de tarieven in de voor de lijnvaart zo cruciale route tussen het Verre O...
Het ene recordschip is het andere niet
Er werden dit jaar in de lijnvaartsector al wat records verbroken.
De Franse rederij CMA CGM speelde zich vorige week in ...
Rationalisaties gaan niet ver genoeg
Na de G6 Alliance en de CKYH Green Alliance zorgt nu ook de Deense marktleider Maersk Line ervoor dat er op 1 november mi...
De verleiding wordt alsmaar groter
Er kunnen voor carriers vanaf 2014 betere tijden aanbreken.
Ondanks dat de lijnvaartsector op dit moment met een structur...
Laten we voorzichtig optimistisch zijn
In zijn laatste Container Forecaster Report is de Britse consultant Drewry opvallend positief over de toekomst van de lij...