Wat is er met de Autobahn aan de hand, na al die jaren van achterstallig onderhoud? Duitsland, belangrijke handelspartner, voert mede daarom een tolvignet in, als Europa het goed vindt. De Oostenrijkers hebben die stap allang gezet.
Duits wegvervoer stuk somberder
Duitse wegvervoerders zijn in juli een stuk somberder geworden over de gang van zaken.
Dat meldt de Verkehrsrundschau op ...
Duitse geluidsbelasting voor lawaaierige goederentreinen
Een nieuwe geluidsbelasting op te lawaaierige goederentreinen moet de modernisering van het Duitse goederenspoor een duw ...
Duitse vrachtvoertuigenmarkt weer in de lift
De markt voor vrachtvoertuigen in Duitsland gaat dit jaar met rasse schreden vooruit. Dit blijkt uit de halfjaarcijfers v...
Schenker ziet ecocombi niet snel op wegen Oostenrijk
DB Schenker zou in Oostenrijk graag gebruik maken van ecocombi's, maar vreest dat het nog lang gaat duren eer deze lange ...
‘Controle in Duitse milieuzones vaak wassen neus’
Alleen in Berlijn en Hannover wordt het vrachtverkeer in milieuzones serieus gecontroleerd. Dat zegt de milieuorganisatie...
Oostenrijks wegvervoer start lobby voor ecocombi
Ook in Oostenrijk gaan stemmen op om de ecocombi, de vrachtautocombinatie met een lengte van maximaal 25,25 meter, op de ...
Duitse export zakt in
De Duitse export is in april met 5,5% gedaald ten opzichte van de voorgaande maand, de scherpste daling sinds januari 200...
Tol op Bundesstrassen vooral in zuidwesten Duitsland
De uitbreiding van de Duitse 'Maut' naar Bundesstrassen hakt er vooral in het zuidwesten van het land in. In Hessen en Ba...
Wegvervoer tegen tolspits in Oostenrijk
Oostenrijk overweegt de toltarieven voor vrachtverkeer te verhogen in de spits. De wegvervoersbranche in het land is fel ...
Noordrijn-Westfalen blijft grootste Duitse exporteur
Noordrijn-Westfalen blijft van alle Duitse deelstaten de grootste exporteur. Maar het buurland van Nederland, dat ook de ...