Water en rails zijn volop aanwezig, maar de goederen gaan vooral over de weg in La France. Belastingmaatregelen moeten de modaliteitskeuzes beïnvloeden, en aan de infrastructuur wordt verder gewerkt. En dan is er nog de eindeloze soap over de (afgeschoten) ecotaxe.
Seinehavens hervatten slag om Parijse lading
De Franse president Nicolas Sarkozy heeft oud-minister Antoine Rufenacht gevraagd een plan uit te werken voor de economis...
Vortex vernieuwt zijn hele vloot in halfjaar tijd
Vortes Logistics uit Venray heeft in korte tijd vrijwel zijn gehele vloot vernieuwd.
Het bedrijf kocht onlangs 34 nieuwe ...
Pleidooi voor fusie van havens van Le Havre, Rouen en Parijs
In een rapport aan de Franse premier François Fillon heeft de regeringscommissaris voor de ontwikkeling van de Seinevall...
Italië houdt vast aan maximum aantal vrachtauto’s in Mont Blanc-tunnel
Het maximum aantal zware vrachtauto's dat in transitoverkeer dagelijks de Mont Blanc-tunnel mag gebruiken, wordt gehandha...
Franse binnenvaart had in 2011 last van exportdaling
De binnenvaart in Frankrijk vervoerde vorig jaar 3% minder lading dan een jaar eerder.
In tonkilometers liep het vervoer ...
Forse stijging van vrachtvolumes bij Corsica Ferries
Corsica Ferries heeft vorig jaar 781.963 vrachteenheden vervoerd met zijn veerdiensten van en naar Corsica. Dat waren er ...
Frankrijk koopt tol-controlesysteem bij Duits bedrijf
Vitronic uit het Duitse Wiesbaden gaat het systeem aanleggen waarmee Frankrijk tol gaat heffen bij het vrachtverkeer.
Fra...
Frankrijk verbiedt radarverklikkers
Sinds gisteren zijn radarverklikkers in auto’s in Frankrijk verboden.
Omdat de regering zelf wel inziet dat het voor de...
Brussel keurt overname delen Wincanton door Rhenus goed
De Europese Commissie heeft ingestemd met de overname van de activiteiten van Wincanton op het Europese vasteland door Rh...
Franse minister wil liberalisering cabotage uitstellen
De Franse minister van transport Thierry Mariani wil dat de volledige vrijmaking van de cabotage van het wegvervoer in de...