Water en rails zijn volop aanwezig, maar de goederen gaan vooral over de weg in La France. Belastingmaatregelen moeten de modaliteitskeuzes beïnvloeden, en aan de infrastructuur wordt verder gewerkt. En dan is er nog de eindeloze soap over de (afgeschoten) ecotaxe.
Staking dreigt Franse binnenvaart lam te leggen
Het overheidspersoneel dat instaat voor de bediening en het onderhoud van de Franse binnenvaartinfrastructuur dreigt vana...
Fransen kopen meer vrachtwagens
In het eerste kwartaal van dit jaar zijn in Frankrijk 60% meer nieuwe trucks en vrachtwagens op kenteken gezet dan in dez...
Frans wegvervoer bezorgd over privatisering begeleid transport
Het Franse wegvervoer maakt zich ernstig zorgen over de komende privatisering van de begeleiding van buitengewone transpo...
Havenhervorming bijna rond
De cijfers spreken voor zich: Nederland telt 16,5 miljoen inwoners, 450 kilometer kustlijn en heeft met Rotterdam de groo...
Op het slechte spoor
Vorig jaar is het vrachtvervoer per spoor in Frankrijk opnieuw met 8,8% gedaald.
Het is vooral de SNCF die lading verlies...
Franse binnenvaart zit op groeikoers
Tegen 2022 wil de Franse overheid het marktaandeel van binnenvaart en spoor verhogen van 12 naar 25%. Voor de binnenvaart...
Logistieke investeringen staan op lager pitje
De logistieke vastgoedsector in Frankrijk heeft drie erg moeilijke jaren achter de rug en hoopt dat het tij dit jaar eind...
Traag maar zeker in de goede richting
Voor de transport- en logistieke sector in de Benelux is Frankrijk een interessant buurland, want heel wat Franse verlade...
Nog geen definitief havenakkoord in Frankrijk
Eind vorige week is de Franse dokwerkersvakbond CGT tot een voorakkoord gekomen met de andere betrokken partijen. Dit zou...
Steeds meer protesten tegen Franse havenstakingen
Naast de lokale ondernemersorganisatie in Marseille komen nu ook van andere kanten protesten tegen de voortdurende stakin...