Water en rails zijn volop aanwezig, maar de goederen gaan vooral over de weg in La France. Belastingmaatregelen moeten de modaliteitskeuzes beïnvloeden, en aan de infrastructuur wordt verder gewerkt. En dan is er nog de eindeloze soap over de (afgeschoten) ecotaxe.
Frankrijk laat trucks tot 44 ton toe
Frankrijk heeft het maximum gewicht van vrachtwagens verhoogd van 40 naar 44 ton.
De verhoging gaat direct in voor het ve...
Havengebruikers Marseille verenigen zich
Wie zijn carrière een wending wil geven, kan in de haven van Marseille gaan solliciteren voor de beste baan ter wereld: ...
Ook in Frankrijk nog geen lente
De belasting op de emissie van broeikasgas gaat even niet door. Maar niet omdat de regering-Sarkozy de zwaar getroffen tr...
SNCF op de Europese toer
In eigen land sukkelt SNCF nog steeds met zijn activiteiten in het vrachtvervoer. Elders pakt het bedrijf de handschoen o...
Jit met de spits
Rijk worden ze niet, de spitsenschippers die tussen Nederland en Frankrijk pendelen. Maar ze bedienen een paar heel speci...
‘KLM werd onder Air France alleen maar blauwer’
KLM werd inclusief de succesvolle vrachtdivisie zes jaar geleden overgenomen door Air France. Hoe Frans is de Blauwe Zwaa...
Frankrijk als eerste uit de crisis
Het blazoen van Nicolas Sarkozy mag wat afbladderen, zijn land staat er Europees gezien zeker niet slecht voor. Frankrijk...
Franse havenhervorming heeft verkeerd effect
De geplande hervorming van de Franse havens heeft veel sociale onrust gecreëerd en de spanningen zijn nog lang niet verd...
Franse steden met logistieke roeping
De regio Nord-Pas de Calais speelt haar gunstige ligging tussen Engeland, Parijs en de Benelux uit om logistieke bedrijve...
SNCF kruist de degens met NMBS
Sinds eind vorig jaar zet de Franse spoorwegmaatschappij SNCF niet alleen Frans rollend materiaal in op de Belgische spor...