De Triple-E klasse van Maersk zette de norm met meer dan 18.000 teu, maar de concurrentie zit niet stil. UASC en China Shipping nemen schepen van 19.000 teu in de vaart, en het einde is nog niet in zicht. Kunnen de havens dat nog aan?
Chinezen bouwen schepen van 16.872 teu
China State Shipbuilding Corp heeft een order ontvangen voor de bouw van drie containerschepen van meer dan 16.000 teu vo...
‘Niet varend sjorren op Triple E’
Vakbond FNV Havens roept havenwerkers op geen voorbereidend loswerk te doen aan boord van de ‘Maersk McKinney Møllerâ€...
CMA CGM wil extra recordschepen bestellen
De Franse rederij CMA CGM wil tegen 2015 negen ultra large container ships met een capaciteit van meer dan 16.000 teu inz...
‘CMA CGM Marco Polo’ arriveert iets te vroeg (+ foto’s en video)
Het 16.020 teu grote recordschip ‘CMA CGM Marco Polo’ heeft zijn eerste aanloop van Rotterdam achter de rug en is dez...
Scheuren in romp ‘Vale Beijing’ ontdekt
Onderzoekers hebben scheuren ontdekt in de romp van de 'Vale Beijing', de grootste droge-bulkcarrier ter wereld.
Het schi...
Maersk stuurt recordschip naar Antwerpen
De Deense rederij Maersk Line stuurt morgen bij wijze van proef een containerschip van 15.550 teu naar Antwerpen
Het gaat...
Grootste bulkschip is lek en komt niet naar Rotterdam
Het grootste droge-bulkschip ter wereld, dat volgende week naar Rotterdam zou komen, heeft bij het laden in Brazilië een...
Pieken aan land grootste uitdaging reuzenschip (+video)
De komst van steeds meer grote containerschepen levert steeds grotere problemen op op terminals en in het achterlandvervo...
Waarde containerschepen scherp gedaald
Containerschepen zijn het laatste jaar veel minder waard geworden.
Dat blijkt uit gegevens van de online informatiedienst...
Recordschip voor havens aan oostkust van VS
Baltimore, Norfolk en Charleston hebben vorige week een nieuw recordschip ontvangen.
De 9.200 teu grote ‘MSC Bruxellesâ...