De Triple-E klasse van Maersk zette de norm met meer dan 18.000 teu, maar de concurrentie zit niet stil. UASC en China Shipping nemen schepen van 19.000 teu in de vaart, en het einde is nog niet in zicht. Kunnen de havens dat nog aan?
Recordschepen MSC naar Benelux
MSC heeft besloten om haar nieuwste recordschepen nu toch naar Noord-Europa te sturen. Het eerste zusterschip van de MSC ...

MSC Daniela is lelijke eend
De foto’s van de proefvaart van de MSC Daniela werden op onze website bijzonder vaak bekeken. Ze lokten ook commentaar ...
Schepen van 11.000 teu naar de Med
Hoe groter de schepen, hoe lager de kosten per slot. CMA CGM bedient daarom het Middellandse Zeegebied met zijn Verre Oos...
Geen Emma’s meer in Odense
De Odense Staalskibsvaerft in Lindø die tot de A.P. Møller Maersk groep behoort, gaat geen grote schepen meer bouwen. D...

MSC Daniela klaar voor maidentrip
De 14.000 teu grote MSC Daniela heeft de eerste proefvaarten achter de rug en is klaar om volgende week op maidentrip te ...
Eerste orders superpanamax, maar Emma Maersk nog grootste
Sedert Maersk Line vorig jaar het eerste ultra large container ship (ulcs), de Emma Maersk, in de vaart nam, wordt in sch...
Schepen van 14.000 teu voor MSC
De dertien superpanamax-schepen die de Duitse reder Claus Peter Offen vorig jaar bij de Zuid-Koreaanse scheepsbouwer Daew...
Schepen van 14.000 teu op Schelde?
Vlaanderen wil dat in de toekomst schepen met een lengte van 400 meter de Westerschelde mogen opvaren. Een studie daarove...
Nieuwe MSC-reuzen niet naar Noord-Europa
MSC heeft besloten om haar nieuwe recordschepen voorlopig tussen het Verre Oosten en het Middellandse Zeegebied in te zet...

Recordschepen: Eerste glimp van 14.000 teu grote MSC Daniela
Op internet is een eerste foto geplaatst van MSC's nieuwe recordschip, de MSC Daniela. Het is het eerste containerschip v...