De titel ‘logistieke hotspot nummer 1’ moest Venlo na drie jaar afstaan aan de Brabanders en het nieuwe logistieke topinstituut koos voor Breda. De IJzeren Rijn gaat op grond van de jongste plannen aan de neus van Venlo voorbij, terwijl de Brabantse steden morrelen aan het goederenvervoer over de Brabantroute. Maar vlak ze niet uit, daar in Noord-Limburg. De regio Venlo wil zich versterken als regisseur van logistieke ketens. Daarmee moet de concurrentie met andere ‘logistieke hotspots’ worden aangegaan.
Sterke groei ‘Rotterdam-Oost’
Venlo is al de belangrijkste inland bestemming voor spoorcontainers. Maar dat is de Limburgers nog lang niet genoeg.
Eén...
Beierse vervoerder Finsterwalderkiest voor Venlo als Benelux-hub
Penske trekt zich terug uit het landtransport. Finsterwalder uit de Beierse Allgau nam maar wat graag de vestiging in Ven...
Logistiek Walhalla gaat de boer op in Zuidoost-Azië
Venlo stuurt ‘ambassadeurs’ de wereld in om zich als logistieke ‘hotspot’ te profileren. Vooral in Azië denkt de...
‘Voldoende lading voor spoordienst Antwerpen-Venlo-Duisburg’
De regio Venlo heeft genoeg lading te bieden voor shuttlediensten tussen Antwerpen en Duisburg die onderweg Venlo aandoen...
Venlo: logistieke hotspot
Venlo opent binnenkort een binnenvaartterminal en verbetert de wegverbinding met het Ruhrgebied. Om de regio in de logist...
Eindelijk in gebruik: de Bargeterminal Venlo
Met dank aan Penske, dat z’n terrein verkocht, krijgt Venlo een bargeterminal. Met 'dank' aan procedures heeft het nog ...
Limburg ergert zich over beperking goederenvervoer op Brabantroute
Het recente negatieve rapport over de IJzeren Rijn komt Venlo misschien niet slecht uit. Maar dat er extra spoorcapacitei...
Logistiek Limburg bijt van zich af
Stilstand is achteruitgang. Zover wilde Venlo het niet laten komen. In no time werd een waslijst aan concrete actiepunten...
Venlo wil meer ‘de keten in’
De regio Venlo wil zich versterken als regisseur van logistieke ketens. Daarmee moet de concurrentie met andere ‘logist...