‘Dezelfde service in een nieuw jasje’

NT Oliebollen Special 2021

De specialist in verzekeringen voor transport en logistiek Boelaars & Lambert is sinds 2016 onderdeel van Schouten Zekerheid. Begin 2022 gaat Boelaars & Lambert Makelaars in Assurantiën ook de merknaam Schouten Zekerheid voeren. Aan de vertrouwde dienstverlening en de ervaren medewerkers verandert echter niets.

schouten zekerheid
Deze Brand Story is afkomstig uit de NT Oliebollen Special 2021

Schouten Zekerheid en Boelaars & Lambert hebben in de afgelopen vijf jaar hun processen en werkwijzen zoveel mogelijk geïntegreerd. Intern wordt al jaren gewerkt als één team, alleen naar buiten toe wordt het label Boelaars & Lambert nog gevoerd.

De overname in 2016 was volgens Danny Monjé, directeur verzekeringstechniek bij Schouten Zekerheid en destijds directeur/eigenaar bij Boelaars & Lambert, een logische stap gezien de trend van schaalvergroting. ‘Je hebt als verzekeringsmakelaar een bepaalde omvang nodig om je slagkracht te kunnen vergroten’, zegt hij.

Innovatie

Het gaat daarbij niet alleen om inkoopkracht, maar ook om innovatie, vertelt Monjé. ‘Schouten Zekerheid investeert bijvoorbeeld sterk in IT-oplossingen. Tegelijkertijd brengt Boelaars & Lambert jarenlange ervaring en expertise op het gebied van transport en logistiek in. Ik zie deze naamswijziging als het samenvoegen van twee complementaire bedrijven die het beste in elkaar naar boven halen. Dit doen we met dezelfde medewerkers, dezelfde producten en dezelfde service: alleen het ‘jasje’ van Boelaars & Lambert wordt anders.’

Schouten Zekerheid is een familiebedrijf dat is opgericht in 1953. De markante Schouten Toren in Capelle aan den Ijssel ligt pal langs de A16 en is bekend bij vrijwel iedereen die vaak over de Van Brienenoordbrug rijdt.

Het bedrijf telt 200 medewerkers, waarvan 60 zijn gespecialiseerd in transport en logistiek. Juist daarin ligt volgens adviseur Robin Doesburg Smits een belangrijke kracht van Schouten Zekerheid. ‘Wij hebben de inkoopkracht van een groot bedrijf, maar bieden tegelijkertijd de service van een kleine makelaar. Met de ontzorging en persoonlijke begeleiding die je daarvan mag verwachten. Overigens houden onze relaties ook na de naamswijziging vanzelfsprekend hun vertrouwde contactpersonen.’

Meer begeleiding

De transport- en logistieke markt is in ontwikkeling en de ondernemersrisico’s zijn dat ook. Het zijn vooral de personeelsgerelateerde verzekeringen die vragen om meer begeleiding, ziet Doesburg Smits. ‘De complexiteit en de steeds veranderende wetgeving maken dat relaties hierover veel vragen hebben’, zegt hij. ‘Goede verzekeringen voor het wagenpark zijn voor hen ook belangrijk. Zeker met de ontwikkelingen rondom corona en Brexit is dit nog relevanter geworden.’

Ook preventie is onderdeel van de dienstverlening van Schouten Zekerheid. Doesburg Smits: ‘Risico’s zijn niet altijd te vermijden, maar het aantal schades kun je terugdringen. Dat pakt positief uit voor zowel het bedrijf als de verzekeraar: een echte win-win dus.’

NT Oliebollen Special 2021

Deze Brand Story is afkomstig uit de NT Oliebollen Special 2021

‘Dezelfde service in een nieuw jasje’ | NT

‘Dezelfde service in een nieuw jasje’

NT Oliebollen Special 2021

De specialist in verzekeringen voor transport en logistiek Boelaars & Lambert is sinds 2016 onderdeel van Schouten Zekerheid. Begin 2022 gaat Boelaars & Lambert Makelaars in Assurantiën ook de merknaam Schouten Zekerheid voeren. Aan de vertrouwde dienstverlening en de ervaren medewerkers verandert echter niets.

schouten zekerheid
Deze Brand Story is afkomstig uit de NT Oliebollen Special 2021

Schouten Zekerheid en Boelaars & Lambert hebben in de afgelopen vijf jaar hun processen en werkwijzen zoveel mogelijk geïntegreerd. Intern wordt al jaren gewerkt als één team, alleen naar buiten toe wordt het label Boelaars & Lambert nog gevoerd.

De overname in 2016 was volgens Danny Monjé, directeur verzekeringstechniek bij Schouten Zekerheid en destijds directeur/eigenaar bij Boelaars & Lambert, een logische stap gezien de trend van schaalvergroting. ‘Je hebt als verzekeringsmakelaar een bepaalde omvang nodig om je slagkracht te kunnen vergroten’, zegt hij.

Innovatie

Het gaat daarbij niet alleen om inkoopkracht, maar ook om innovatie, vertelt Monjé. ‘Schouten Zekerheid investeert bijvoorbeeld sterk in IT-oplossingen. Tegelijkertijd brengt Boelaars & Lambert jarenlange ervaring en expertise op het gebied van transport en logistiek in. Ik zie deze naamswijziging als het samenvoegen van twee complementaire bedrijven die het beste in elkaar naar boven halen. Dit doen we met dezelfde medewerkers, dezelfde producten en dezelfde service: alleen het ‘jasje’ van Boelaars & Lambert wordt anders.’

Schouten Zekerheid is een familiebedrijf dat is opgericht in 1953. De markante Schouten Toren in Capelle aan den Ijssel ligt pal langs de A16 en is bekend bij vrijwel iedereen die vaak over de Van Brienenoordbrug rijdt.

Het bedrijf telt 200 medewerkers, waarvan 60 zijn gespecialiseerd in transport en logistiek. Juist daarin ligt volgens adviseur Robin Doesburg Smits een belangrijke kracht van Schouten Zekerheid. ‘Wij hebben de inkoopkracht van een groot bedrijf, maar bieden tegelijkertijd de service van een kleine makelaar. Met de ontzorging en persoonlijke begeleiding die je daarvan mag verwachten. Overigens houden onze relaties ook na de naamswijziging vanzelfsprekend hun vertrouwde contactpersonen.’

Meer begeleiding

De transport- en logistieke markt is in ontwikkeling en de ondernemersrisico’s zijn dat ook. Het zijn vooral de personeelsgerelateerde verzekeringen die vragen om meer begeleiding, ziet Doesburg Smits. ‘De complexiteit en de steeds veranderende wetgeving maken dat relaties hierover veel vragen hebben’, zegt hij. ‘Goede verzekeringen voor het wagenpark zijn voor hen ook belangrijk. Zeker met de ontwikkelingen rondom corona en Brexit is dit nog relevanter geworden.’

Ook preventie is onderdeel van de dienstverlening van Schouten Zekerheid. Doesburg Smits: ‘Risico’s zijn niet altijd te vermijden, maar het aantal schades kun je terugdringen. Dat pakt positief uit voor zowel het bedrijf als de verzekeraar: een echte win-win dus.’

NT Oliebollen Special 2021

Deze Brand Story is afkomstig uit de NT Oliebollen Special 2021