De wereldmarktleider – oorspronkelijk een Frans bedrijf, dat tegenwoordig tien fabrieken heeft in Frankrijk, België, het Verenigd Koninkrijk en Nederland – levert houdbare gemaksfood aan heel Europa, maar ook aan Australië, Japan, de Verenigde Staten en Mexico. In Nederland zitten distributiecentra in Sliedrecht en Ridderkerk.
Aart van Valen, hoofd expeditie van Cérélia Nederland: ‘Ik werk hier zelf zo’n vijf jaar, maar de relatie tussen beide bedrijven bestaat al meer dan tien jaar. De Vries levert al ons intern transportmateriaal, van heftrucks tot pompwagens en stapelaars. Ook voeren ze het onderhoud uit. Wij zijn de laatste jaren enorm uitgebreid, ik denk dat we tussen de veertig en vijftig machines hebben voor beide vestigingen. Dat zijn allemaal nieuw gekochte Mitsubishi’s; we hebben de afgelopen vijf jaar ons hele interne park vervangen. De laatste levering gaat recentelijk om twee heftrucks en nu beginnen we aan de volgende ronde.’
Gekozen voor Mitsubishi
‘Alles wat vijf jaar rijdt, vraagt zoveel onderhoud dat het beter is om het te vervangen. Onze machines worden namelijk heel intensief gebruikt, we werken 24 uur per dag op weekdagen en vaak komt daar de zaterdag ook nog bij als extra productiedag’, gaat Van Valen verder.
Gebrs. De Vries is het bedrijf van Cor en Pieter de Vries. Cor de Vries weet nog precies hoe de relatie met Cérélia is ontstaan: ‘Ze kwamen bij ons voor een reachtruck. Een 2,5-tonner en die zijn er niet veel. Dat moest toen nog een gebruikte machine zijn, dat hebben we geregeld. Daarna zijn we eigenlijk altijd gebleven. Eerst onderhoud en af en toe huur, maar sinds Aart er werkt is er de overstap gemaakt naar nieuw materiaal. We hebben een bijzondere band, kennen elkaar goed en kunnen snel schakelen. Een appje of telefoontje is genoeg, dan regelen we het.’
‘Eerlijkheid en betrouwbaarheid zijn voor ons belangrijk’, zegt Van Valen. ‘En de adviserende rol. Dankzij Gebrs. de Vries werken we alleen met Mitsubishi, daar plukken we nu de vruchten van, ook omdat alle onderdelen die snel slijten op voorraad liggen. De servicegraad is hoog en we kijken samen naar duurzaamheid. Zo kijken we goed naar de levensduur van de accu’s en de oude accu’s worden opgehaald en gerecycled.’ Lachend besluit hij: ‘Dat geeft onze pannenkoeken meer smaak.’
Deze Brand Story is afkomstig uit de NT Oliebollen Special 2021