’s Werelds beste bulkwagenvuller

NT Oliebollen Special 2021

Van Beek Schroeftransport uit Drunen is als machinefabriek gespecialiseerd in schroeftransport. Sterker nog: het bedrijf afficheert zich als ‘de norm in schroeftransport’.

Deze Brand Story is afkomstig uit de NT Oliebollen Special 2021

Met de Dino heeft het bedrijf een voor de lezers van Nieuwsblad Transport zeer interessante machine in het assortiment. ‘De Dino is de beste bulkwagenvuller ter wereld”, stelt Roel Kneepkens, Sales Engineer bij Van Beek.

Samen met Birgit Klerkx-Schumacher wil Kneepkens graag meer over de Dino vertellen. ‘De meeste van onze machines zitten verborgen in proceslijnen. Een schroeftransporteur lijkt op een wokkel. Die maken wij in staal en rvs, met een koker of trog eromheen. Het product gaat met hulp van die schroeftransporteur van de ene naar de andere machine’, aldus Birgit. ‘Je ziet het wel eens bij graansilo’s bij boerderijen. Vanuit een bulk onttrek je product, om dat naar een volgend systeem te brengen’, verduidelijkt Roel.

Voor transport en overslag

Hij vervolgt: ‘De Dino is een machine die we specifiek hebben ontworpen voor transport- en overslagbedrijven. Dat was 35 jaar geleden al. Vroeger hadden ze big bags in opslag staan, die werden gehaald en gebracht. Met de Dino is een extra processtap mogelijk, namelijk het storten van de big bag en het omhoog vijzelen van de inhoud in een bulkwagen. Afhankelijk van het product zijn er verschillende mogelijkheden te verzinnen om een hoogteverschil te overbruggen. Het kan bijvoorbeeld om granulaten, flakes, poeders of korrels gaan. Zolang het maar een vaste stof is. Koffiebonen? Maïs? Citroenzuurpoeder? De Dino kan het allemaal aan.’

Van Beek Schroeftransport verscheept de Dino over de hele wereld. ‘Ze staan van Amerika tot Rusland en Namibië.’ Belangrijk is volgens de twee dat het om een veilige machine gaat. ‘De Dino voldoet volledig aan de CE-normering, arbo-wetgeving en de ARAB. Vroeger werden big bags met een heftruck boven een silo gehangen en dan via een trechter leeggestort. Dat kan vandaag de dag niet meer. Niet voor de operator, maar ook niet voor de klant. Het geeft immers een enorme rotzooi.’

Onlangs introduceerde Van Beek weer een nieuwe toepassing voor de Dino. ‘Daarmee kunnen we van een big bag via de Dino naar twee andere big bags ompakken, zonder dat daar een bulkwagen tussen zit. Zo kun je bijvoorbeeld goederen beter afwegen. En de mogelijkheden zijn nog lang niet uitgeput. Zolang klanten met vragen komen, kijken wij wat er mogelijk is.’

NT Oliebollen Special 2021

Deze Brand Story is afkomstig uit de NT Oliebollen Special 2021

’s Werelds beste bulkwagenvuller | NT

’s Werelds beste bulkwagenvuller

NT Oliebollen Special 2021

Van Beek Schroeftransport uit Drunen is als machinefabriek gespecialiseerd in schroeftransport. Sterker nog: het bedrijf afficheert zich als ‘de norm in schroeftransport’.

Deze Brand Story is afkomstig uit de NT Oliebollen Special 2021

Met de Dino heeft het bedrijf een voor de lezers van Nieuwsblad Transport zeer interessante machine in het assortiment. ‘De Dino is de beste bulkwagenvuller ter wereld”, stelt Roel Kneepkens, Sales Engineer bij Van Beek.

Samen met Birgit Klerkx-Schumacher wil Kneepkens graag meer over de Dino vertellen. ‘De meeste van onze machines zitten verborgen in proceslijnen. Een schroeftransporteur lijkt op een wokkel. Die maken wij in staal en rvs, met een koker of trog eromheen. Het product gaat met hulp van die schroeftransporteur van de ene naar de andere machine’, aldus Birgit. ‘Je ziet het wel eens bij graansilo’s bij boerderijen. Vanuit een bulk onttrek je product, om dat naar een volgend systeem te brengen’, verduidelijkt Roel.

Voor transport en overslag

Hij vervolgt: ‘De Dino is een machine die we specifiek hebben ontworpen voor transport- en overslagbedrijven. Dat was 35 jaar geleden al. Vroeger hadden ze big bags in opslag staan, die werden gehaald en gebracht. Met de Dino is een extra processtap mogelijk, namelijk het storten van de big bag en het omhoog vijzelen van de inhoud in een bulkwagen. Afhankelijk van het product zijn er verschillende mogelijkheden te verzinnen om een hoogteverschil te overbruggen. Het kan bijvoorbeeld om granulaten, flakes, poeders of korrels gaan. Zolang het maar een vaste stof is. Koffiebonen? Maïs? Citroenzuurpoeder? De Dino kan het allemaal aan.’

Van Beek Schroeftransport verscheept de Dino over de hele wereld. ‘Ze staan van Amerika tot Rusland en Namibië.’ Belangrijk is volgens de twee dat het om een veilige machine gaat. ‘De Dino voldoet volledig aan de CE-normering, arbo-wetgeving en de ARAB. Vroeger werden big bags met een heftruck boven een silo gehangen en dan via een trechter leeggestort. Dat kan vandaag de dag niet meer. Niet voor de operator, maar ook niet voor de klant. Het geeft immers een enorme rotzooi.’

Onlangs introduceerde Van Beek weer een nieuwe toepassing voor de Dino. ‘Daarmee kunnen we van een big bag via de Dino naar twee andere big bags ompakken, zonder dat daar een bulkwagen tussen zit. Zo kun je bijvoorbeeld goederen beter afwegen. En de mogelijkheden zijn nog lang niet uitgeput. Zolang klanten met vragen komen, kijken wij wat er mogelijk is.’

NT Oliebollen Special 2021

Deze Brand Story is afkomstig uit de NT Oliebollen Special 2021