Toll Group wil groeien in Nederland én Europa

NT Oliebollen Special 2021

Arjan van der Woning is sinds februari 2021 verantwoordelijk voor Toll Nederland. De Toll Group, van oorsprong een Australisch bedrijf maar tegenwoordig onderdeel van Japan Post, heeft in Nederland twee kantoren: in Rotterdam en Schiphol-Rijk. Met name in Azië heeft Toll een belangrijke positie.

Deze Brand Story is afkomstig uit de NT Oliebollen Special 2021

Hoe belangrijk is Europa voor Toll Group?

Het bedrijf zit in negen Europese landen met eigen kantoren, maar wil meer landen ‘veroveren’ en ook uitbreiden in de landen waar we al actief zijn. We willen groeien in Europa.

En Nederland?

Al jaren hebben we in Nederland kantoren gehad, ter ondersteuning van wat het bedrijf in Azië doet. Maar dat gaat nu veranderen. Nederland zit wat dat betreft in de driversseat, want we hebben logistiek gezien natuurlijk een belangrijke rol. De Rotterdamse haven is de gateway naar Europa. Duitsland is weliswaar de motor van de import en export van Europa, maar een groot percentage wordt via Nederland vervoerd. En Schiphol is een grote main gate voor luchtvracht.

Toch zal de Toll Group niet iedereen in Neder­land wat zeggen.

We willen echt doorgroeien, maar zijn inderdaad nog niet echt bekend in Nederland. Daar gaan we dus aan werken. We hebben ook een krachtige organisatie in Engeland, dat nu geen Europa meer is. Samen kunnen we mooie dingen doen. Dat maakt Nederland een goede partij om de groei te stimuleren.

Jullie gaan uitbreiden?

We hebben net het akkoord gekregen op een extra warehouse in Rotterdam. Dat betekent dat de capaciteit van nu nog zes loading docks binnenkort wordt uitgebreid met liefst vier nieuwe. De 4200 vierkante meter vloerruimte wordt uitgebreid met 3300 vierkante meter extra. Allemaal duurzaam ingericht.

Hoe moeten we naar jullie als bedrijf kijken?

We zijn als scale up een flexibel bedrijf en willen dat ook blijven. Concurreren met de grote partijen hoeft niet, we willen juist die flexibiliteit bieden, de kracht van een lokale forwarder met een wereldwijd netwerk achter zich. De service waarmee we in Azië al volop bekendstaan, willen we ook hier leveren. Export vanuit Azië wordt steeds lastiger, klanten voelen de noodzaak om spullen op locatie te hebben om te kunnen crossdocken als het gaat om short sea movement naar Engeland, of value added services die ze liever op locatie doen. We willen ze al die mogelijkheden bieden en samen groeien met onze partners.

NT Oliebollen Special 2021

Deze Brand Story is afkomstig uit de NT Oliebollen Special 2021

Toll Group wil groeien in Nederland én Europa | NT

Toll Group wil groeien in Nederland én Europa

NT Oliebollen Special 2021

Arjan van der Woning is sinds februari 2021 verantwoordelijk voor Toll Nederland. De Toll Group, van oorsprong een Australisch bedrijf maar tegenwoordig onderdeel van Japan Post, heeft in Nederland twee kantoren: in Rotterdam en Schiphol-Rijk. Met name in Azië heeft Toll een belangrijke positie.

Deze Brand Story is afkomstig uit de NT Oliebollen Special 2021

Hoe belangrijk is Europa voor Toll Group?

Het bedrijf zit in negen Europese landen met eigen kantoren, maar wil meer landen ‘veroveren’ en ook uitbreiden in de landen waar we al actief zijn. We willen groeien in Europa.

En Nederland?

Al jaren hebben we in Nederland kantoren gehad, ter ondersteuning van wat het bedrijf in Azië doet. Maar dat gaat nu veranderen. Nederland zit wat dat betreft in de driversseat, want we hebben logistiek gezien natuurlijk een belangrijke rol. De Rotterdamse haven is de gateway naar Europa. Duitsland is weliswaar de motor van de import en export van Europa, maar een groot percentage wordt via Nederland vervoerd. En Schiphol is een grote main gate voor luchtvracht.

Toch zal de Toll Group niet iedereen in Neder­land wat zeggen.

We willen echt doorgroeien, maar zijn inderdaad nog niet echt bekend in Nederland. Daar gaan we dus aan werken. We hebben ook een krachtige organisatie in Engeland, dat nu geen Europa meer is. Samen kunnen we mooie dingen doen. Dat maakt Nederland een goede partij om de groei te stimuleren.

Jullie gaan uitbreiden?

We hebben net het akkoord gekregen op een extra warehouse in Rotterdam. Dat betekent dat de capaciteit van nu nog zes loading docks binnenkort wordt uitgebreid met liefst vier nieuwe. De 4200 vierkante meter vloerruimte wordt uitgebreid met 3300 vierkante meter extra. Allemaal duurzaam ingericht.

Hoe moeten we naar jullie als bedrijf kijken?

We zijn als scale up een flexibel bedrijf en willen dat ook blijven. Concurreren met de grote partijen hoeft niet, we willen juist die flexibiliteit bieden, de kracht van een lokale forwarder met een wereldwijd netwerk achter zich. De service waarmee we in Azië al volop bekendstaan, willen we ook hier leveren. Export vanuit Azië wordt steeds lastiger, klanten voelen de noodzaak om spullen op locatie te hebben om te kunnen crossdocken als het gaat om short sea movement naar Engeland, of value added services die ze liever op locatie doen. We willen ze al die mogelijkheden bieden en samen groeien met onze partners.

NT Oliebollen Special 2021

Deze Brand Story is afkomstig uit de NT Oliebollen Special 2021