Het resultaat voor belastingen kwam over de eerste drie maanden van 2021 uit op 73,7 miljoen euro (+31%) op een omzet van 1,33 miljard euro (+28,6%). De netto schuld lag in 573,8 miljoen euro.

Volgens topman Tarek Sultan leverde kernbedrijf Agility GIL (expeditie en contractlogistiek) bijzonder goede cijfers af door de sterk gestegen marktvraag en eerder ingezette kostenbesparingen. Het bedrijfsresultaat (ebit) van GIL bedroeg daarbij 45 miljoen euro, een vertienvoudiging tegenover de eerste drie maanden van 2020. De omzet nam met 40% toe naar ruim 1 miljard euro.

GIL wist onder meer het luchtvrachttonnage te verhogen met bijna 15%, terwijl ook het containervolume sterk groeide. Rond 80% van het bedrijfsresultaat van GIL kon worden toegeschreven aan de dochterondernemingen Agility Logistics Parks, NAS (luchtvracht) en brandstofdistributeur Tristar.

Acquisitie

In april maakte DSV bekend Agility GIL te kopen voor een bedrag van 3,5 miljard euro. De acquisitie zal geheel worden betaald in aandelen DSV, waardoor de Koeweiti’s straks een belang verwerven van 8% in de Deense expediteur. De overname van Agility zorgt er straks voor dat DSV de derde expediteur van de wereld wordt na K+N en DHL Global. De twee partijen hopen de acquisitie in het derde kwartaal van dit jaar af te ronden.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding