Dat meldt het Duitse familiebedrijf bij de presentatie van de summiere jaarcijfers, die overigens geen gespecificeerde winst-en verliesrekening laten zien. Hellman maakt behalve de totale omzet wel gewag van een toename van de ebit-marge met bijna 3% in 2020. Dat is overigens gekeken naar de grote concurrentie in de mondiale expeditie bescheiden te noemen. Door een toename van cashflow vorig jaar is verder de netto schuldenlast naar nul gereduceerd, aldus het bedrijf.

Hellmaan stelt dat het vooral in de eerste helft van vorig jaar last had van teruglopende volumes in vooral de luchtvrachtsector, maar dat er in de tweede helft van 2020 sprake was van een inhaalslag.

e-commerce

Voor het eerste kwartaal van dit jaar claimt Hellmann verdere groeicijfers in onder meer de containervaart, luchtvracht en contractlogistiek, maar onderbouwt dat niet met specifieke cijfers. Binnen de warehousing zegt het een aantal nieuwe klanten te hebben binnengehaald en op dit gebied verder te hebben geprofiteerd van de groei in e–commerce activiteiten.

Bij de divisie Road & Rail is er tevens sprake van een toename van de volumes in het landvervoer de laatste maanden. Ook de vraag naar transport op de spoorverbindingen tussen China en Europa blijft hoog, aldus Hellmann.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding