De logistieke dienstverlener uit Dubai wil met het nieuwe businessmodel inspelen op de groeiende vraag uit de e-commerce. Ook kunnen via de opdeling de werkzaamheden meer effectief worden ingericht en is er meer focus. Daarmee wil Aramex uiteindelijk een groter mondiaal marktaandeel veroveren in de verschillende deelmarkten.

Voordelen

In een persbericht claimt Aramax dat de expresdivisie al goed is voor zo’n 70% van de omzet. Die vorig jaar op 1,6 miljard dollar. Topman Othman Aljeda verwacht echter dat de opsplitsing ook voor de kleinere expeditie-divisie voordelen biedt. Meer focus zal ook daar leiden tot meer omzet, verwacht hij.

Of de directie via de opsplitsing uiteindelijk ook een financiële verzelfstandiging van de twee divisies nastreeft, zoals recent bij XPO is gebeurd, wordt niet duidelijk gemaakt door Aramex.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding